کل منابع مالیاتی در سال آینده ۱۲۸ هزار میلیارد تومان است

سخنگوی دولت با بیان اینکه مالیاتی که سال آینده بر اساس پیش بینی رشد ۸ درصدی برای چشم انداز بیست ساله ۱۴۰۴ است، ۱۰۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: کل منابع مالیاتی در سال آینده ۱۲۸ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خ ایسکانیوز ، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی که در سالن مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما ضمن تاکید بر اینکه اهداف این گردهمایی تبیین،تقدیر و توسعه است، اظهار داشت: نخستین دفاعی که از همزاد اقتصاد مقاومتی یعنی مدیریت جهادی می‌توانیم داشته باشیم این است که این شیوه مدیریتی عینا علمی است.

وی با اشاره به اینکه سوق مدیریتی از علمی، به نیروی انسانی و بعد مدیریت مشارکتی است خاطر نشان کرد: مالیاتی که سال آینده بر اساس پیش بینی رشد 8 درصدی برای چشم انداز بیست ساله 1404 است، 105 هزار میلیارد تومان است که اگر رقم 23 هزار میلیارد حقوق گمرکی را نیز به آن اضافه کنیم کل منابع مالیاتی در سال آینده 128 هزار میلیارد تومان است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: چیزی حدود 101 هزار میلیارد تومان هم می‌خواهیم با 2 میلیون و 410 هزار بشکه با قیمت 55 دلار با 3500 تومان نرخ تسهیل می‌خواهیم برای 365 روز سال این را هم تصویب کنیم.

نوبخت با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام بیان داشت: 4 هزار میلیارد تومان هم پروژه‌های نیمه تمام داریم، تعدادی هم ساختمان‌های دولتی داریم که همه اینها را هم جمع بزنیم می‌شود، 106 هزار میلیارد تومان، این دارایی‌های مالی و اوراق مشارکتی هم چیزی حدود 46 تا 47 هزار میلیارد تومان و همه این منابع ما 348 هزار میلیارد تومان می شود که لایحه ای تنظیم و تقدیم مجلس کردیم.

وی اضافه کرد این دقیقا همین رقمی است که در سال جاری هم منایع ما همین قدر است، پس نهایتا پول بیشتری از امسال نداریم، رشد 8 درصدی جزو تعهداتی است که به مقام معظم رهبری داده‌ایم و باید بتوانیم این رشد را تسهیل کنیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی را با وضع موجود تبیین کرده اند تصریح کرد: آیا ذره‌ای از خصومت قدرت‌های بزرگ که در راسشان همین مردی هست که همه او را به عدم تعادل روانی می شناسند کم شده؟ همان جبهه بندی که 30 سال پیش بود هست، در این 30 سال ما به کجا رسیدیم و آن کشورهایی که به ما تاختند به کجا رسیدند امروز نگاه آن‌ها به همین فرماندهان ما است که بروند و آن‌ها را نجات دهند.

کد خبر: 897466

وب گردی

وب گردی