اردوغان : نیروهای ترکیه مساله منبج و عفرین را حل می کنند

رئیس جمهور ترکیه ضمن هشدار به آمریکا نسبت به تشکیل ارتش تروریستی در شمال سوریه اظهار داشت: نیروهای مسلح ما طی مدت کوتاهی مساله منبج و عفرین را حل خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در آنکارا با اشاره به استقرار گروه تروریستی پ.ی.د در شمال سوریه تصریح کرد: "آمریکا اقرار کرده که در امتداد مرز ترکیه با سوریه یک ارتش تروریستی تشکیل داده است. وظیفه ما انهدام آن قبل ازتولد است".

وی در ادامه گفت:به متحدان خود می‌گوییم که بین ما و تروریست های قاتل قرار نگیرند. وگرنه، مسئولیتی در قبال اتفاقات آینده نخواهیم پذیرفت.

اردوغان گفت: پرچم خود را از پایگاه های تروریست ها پایین بکشید تا ناچار نشویم آن ها را برداریم. آرم خود را از روی یونیفورم های این تروریست ها بکنید تا ما آن ها را به همراه تروریست ها دفن نکنیم.نیروهای مسلح ترکیه، طی مدت کوتاهی مساله منبج و عفرین را حل خواهند کرد. آمادگی لازم به پایان رسیده و هر لحظه امکان شروع عملیات وجود دارد. سپس دامنه این روند به مناطق دیگر خواهد رسید.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اظهار داشت: با توپ‌های هویتزر، آنان (گروه تروریستی پ.ی.د) را هدف قرار داده و خواهیم داد. منتظر حمله آنان نخواهیم بود. توصیه کردیم که این گروه تروریستی را از میان بردارند. پاکسازی گروه تروریستی داعش با یک گروه تروریستی دیگر پذیرفتنی نیست. اگر ما شریک راهبردی شما هستیم، آن را از طریق همکاری با ما انجام خواهید داد. به خوبی می دانیم که اینها چقدر خائن و دورو هستند. اسم این گروه، خائنان است. این گروه تروریستی 30 هزار نفره همان کسانی اند که اگر دو روز بعد دچار اختلاف شدند به سمت سربازان آمریکایی تیراندازی می کنند".

کد خبر: 897486

وب گردی

وب گردی