۷ هزار و ۵۰۰ نقطه روستایی در استان زنجان شناساسی شده است

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری زنجان از شناسایی ۷ هزار و ۵۰۰ نقطه روستایی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز مهدوی در جلسه شورای استان زنجان، با بیان اینکه جایگاه شورای استان، جایگاه مهم و قابل توجهی است، اظهار کرد: این جایگاه باید به عنوان یک ظرفیت مهم مشورتی برای توسعه و رشد استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای استان به عنوان نهاد بالادست شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان زنجان، گفت: شورای استان باید اتاق فکر مدیران اجرایی باشد.

مهدوی با بیان اینکه شوراهای اسلامی در قانون اساسی برای اهداف مشخصی تشکیل می شوند، افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تسریع در اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور تشکیل شده اند و قانون بر وجود این نهاد به منظور سرعت بخشی به برنامه های توسعه ای، تاکید دارد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری زنجان، جایگاه شورا را مدیریتی توصیف کرد و گفت: باید برنامه ریزی های لازم به منظور شکل گیری و تحقق اهداف و برنامه های کلان توسعه ای کشور و استان متناسب با تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت صورت گیرد.

مهدوی با بیان اینکه مکان فعلی شورای اسلامی استان مناسب نیست، تاکید کرد: این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم فضایی مناسب برای تشکیل جلسات شورای استان به عنوان شورای فرادست ایجاد شود.

مهدوی به نا آرامی های روزهای گذشته و اهمیت جذب سرمایه گذار خارجی برای کاهش مشکلات اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: با ایجاد نا آرامی و تخریب اموال عمومی، مشکلات اقتصادی برطرف نمی شود و باید در چارچوب قوانین نسبت به کاهش مشکلات اقدام کرد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری زنجان از شوراهای اسلامی استان خواست از انتخاب شهرداران اصلح در شهرها حمایت جدی داشته باشند و تاکید کرد: وقتی اعضای شورا، شهردار یک شهر را انتخاب می کنند، باید تا پایان حضور این فرد منتخب از وی حمایت جدی داشته باشند.

901

کد خبر: 897533

وب گردی

وب گردی