تبدیل معلم کارمند به معلم راهبر/ 400 هزار نفر به جمعیت بیسوادان کشور افزوده شد

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور،تبدیل معلم کارمند به معلم راهبر را از راهکارهای ارائه شده درسند تحول بنیادین آموزش وپرورش دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، باقرزاده در نشست سالانه شورای نهضت سوادآموزی که در مشهد برگزار شد، اظهارکرد: در دولت تدبیر وامید پس از هشت سال وقفه، نشست ملی شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی تشکیل و تاکنون 68 مصوبه آن به تایید هیات دولت رسیده است.

وی از رشد میزان بیسوادی در کشور بین سال های 86تا90 خبر داد و تصریح کرد: در این مدت با رشد دو درصدی بیسوادی 400 هزار نفر به جمعیت بیسوادان کشور افزوده شد.

باقرزاده با اشاره به امضای«سند آموزش برای همه» از سوی 176 کشور جهان گفت: بر اساس این سند همه کشور ها موظف شدند بین سال‌های 2000 تا 2015 آمار بیسوادی را در کشورشان کاهش دهند،که خوشبختانه در ایران ازسال 1391 تا 1395 با رشد چشمگیرباسوادی مواجه بودیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به سندتحول خاطرنشان کرد : در این سند راهبردهای متعددی برای توسعه باسوادی ارئه شده که از جمله می‌توان به توسعه آموزش دوره پیش دبستانی، تاکید بر آموزشهای پایه، عمق بخشی به یادگیری و تبدیل معلم کارمند به معلم راهبر اشاره کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی معلم را عامل تحول و مدرسه محل تحول برشمرد واذعان کرد: هرچندظرفیت یادگیری در افراد به واسطه فاصله طبقاتی و دسته بندی ملت ها به غنی وفقیر،توانایی های یادگیری و به طور کلی در میزان بهره مندی انسان ها از ثروت های یادگیری متفاوت است اما این امکان وجود دارد که همه استعدادها شکوفا شود.

باقرزاده انتخاب آموزش وپرورش را به عنوان یک اولویت درکشور، ضروری دانست و افزود: تحول در آموزش و پرورش به معنی تحول در فرصت های یادگیری است و برای تحقق آن باید بدانیم که چه چیزی را چگونه آموزش دهیم،هرچند درسند تحول آنچه را که باید به دانش آموزان بیاموزیم آمده است اما در چگونگی آموزش چنان که باید موفق نبودیم.

706

کد خبر: 897583

وب گردی

وب گردی