یکی از وظایف شهرداری بازرسی پیشگیرانه است

عضو شورای شهر تهران گفت: باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در شورا انجام شود و پس از آن مدیران شهری به خبری شدن مصوبات شورای شهر اقدام کنند. همچنین باید تحلیل پیشنهادها و طرح ها در بررسی توسط نهادهای تخصصی، مدنی و سیاستگذار و رسیدن به بهترین نتیجه از طریق روند قانونی آن اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،عضو شورای شهر تهران گفت: مصاحبه و اعلام در مورد اجرای طرح‌هایی در آینده و ایجاد فضای خبری در مورد طرح‌های غیرمصوب به عنوان تصمیم‌های مدیریت شهری، نباید از سوی مدیران شهری تکرار شود.

الهام فخاری در سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با عرض تسلیت به بازماندگان کشته شده کشتی سانچی اظهار کرد: دریغ که هر بار سوگ و تاسف پس از هر حادثه پررنگ‌ترین رفتار ماست به جای آن که رفتار پیشگیرانه داشته باشیم.

وی در تذکری، برخی مدیران شهرداری و معاونان شهردار تهران را خطاب قرار داد و تاکید کرد: مصاحبه و اعلام اجرای طرح‌هایی در آینده و ایجاد فضای خبری در مورد پیشنهادها و طرح‌های بررسی نشده و غیرمصوب که حتی به شورا ارائه نشده، به عنوان تصمیم‌های مدیریت شهری توسط برخی معاونان و برخی مدیران شهری نباید از سوی مدیران شهری تکرار ‌شود.

فخاری با اشاره به روند قانونی کار گفت: باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در شورا انجام شود و پس از آن مدیران شهری به خبری شدن مصوبات شورای شهر اقدام کنند. همچنین باید تحلیل پیشنهادها و طرح ها در بررسی توسط نهادهای تخصصی، مدنی و سیاستگذار و رسیدن به بهترین نتیجه از طریق روند قانونی آن اتفاق بیفتد.

عضو شورای شهر تهران به ریزش نمای بیمارستان آتیه و فوت دو شهروند تهرانی نیز اشاره کرده و افزود: تاکید بنده بر ضرورت نظارت پیشگیرانه شهرداری است، زیرا یکی از وظایف شهرداری بازرسی پیشگیرانه است، نه این که پس از حادثه به تاسف یا جبران احتمالی بسنده کنیم؛ ضمن این که بعضی مواقع آسیب حوادث قابل جبران هم نیستند.

705

کد خبر: 897607

وب گردی

وب گردی