طرح جدید ترافیک / رأی به یک فوریت طرحی که هنوز 21 نفر عضو شورا هم در جریان جزییات آن نیستند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر گفت: رأی به یک فوریت طرحی که هنوز ما ۲۱ نفر عضو شورا هم در جریان جزییات آن نیستیم اشکال اساسی دارد و با رویکرد و برنامه‌های شورا و شهردار تهران مغایر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس،محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران و اعضای شورا گفت: ما در جلسه گذشته در حالی به یک فوریت طرح ترافیک جدید رای دادیم که یکی از شعارهای مدیریت شهری جدید این است که در فرایند تصمیم گیری ها از نظر آحاد مردم، دیده بان های شهری، دانشگاه ها و نخبگان استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه طرح جدید ترافیک از جمله تصمیماتی است که تمام ذینفعان شهر و سازمان ها و نهادها را تحت تاثیر قرار می دهد ادامه داد: رای به یک فوریت طرحی که هنوز ما ۲۱ نفر عضو شورا هم در جریان جزییات آن نیستیم اشکال اساسی دارد و با رویکرد و برنامه های شورا و شهردار تهران مغایرت اساسی دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: اگر این طرح به هر دلیلی شکست بخورد، شورا و شهرداری در همین ابتدای کارشان دچار مشکل جدی می شوند لذا از کمیسیون عمران و حمل و نقل تقاضا دارم نسبت به برگزاری جلسات و نشست هایی با حضور کارشناسان و ذینفعان برای احصاء نظرات آن ها اقدام کنند و بعدا طرح را در صحن شورا بیاوریم تا تصمیم گیری بر اساس نظرات همه باشد‌.

سالاری در ادامه سخنان خود با اشاره به کلنگ زنی ساختمان جدید پلاسکو در ۲۹ دی ماه اظهار داشت: در بررسی هایی که انجام دادیم مشاهده کردیم که توافقی که برای احداث ساختمان جدید پلاسکو انجام شده، یک توافق کلی و نسبی است و اینکه بعد از کلنگ زنی شروع عملیات واقعی ساخت بنا چه زمانی خواهد بود مشخص نیست.

وی ادامه داد:از آنجایی که کلیات مبنی بر ساخت ۵ طبقه زیر زمین و ۱۰ طبقه روی زمین تصویب شده و مرحله اول مسابقه معماری هم برگزار شده اکنون توپ در زمین بنیاد مستضعفان است، چراکه به عنوان مالک باید مقدمات لازم برای ساخت را انجام دهد و باید جلسه ای با حضور بنیاد و تمام کسبه تشکیل شود تا برای دریافت پروانه اقدام کنند.
706

کد خبر: 897617

وب گردی

وب گردی