بررسی روش های صحیح و مختلف برای لاغری و سلامت

ورزش و تناسب اندام برای سلامتی افراد لازم است و باید به روش های صحیح انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در این مطلب به بررسی و ارزیابی برخی روش های جداب لاغری در دنیای امروز می پردازیم و فواید و مضرات آنها را خاطر نشان می نمائیم و در انتها راه مناسب را پیشنهاد می دهیم.

1. کمربند های لاغری لرزش دار

کمربندهای لاغری تنها باعث چروک و کوچک شدن اندازه ی سلول ‌ها به طور موقت می‌ شوند و تاثیری در کاهش وزن ندارند. در واقع این کمربندها با وارد کردن شوک‌ های برقی خفیف به شکم فرد، گرمای موضعی در محل ایجاد کرده و باعث تعریق در ناحیه کمر و شکم می‌ شوند. مکانیسم اثر کمربندهای لاغری این است که با ایجاد یک حرارت موضعی نسبت به جابه‌جایی چربی‌ها در نقاط کمری اقدام می‌کند. کار اصلی این کمربندها لاغرکردن نیست بلکه جابه‌جایی چربی است.

2. ژل ها و کرم های لاغری

بحث کرم‌ها و ژل‌های لاغری اصلا جدید نیست. مکانیسم کارکرد همه آنها یکسان است. کرم با نفوذ به داخل پوست مواد فعالی را وارد آن می‌کند که باعث تبخیر آب ناحیه مورد نظر و عرق کردن می‌شود. بنابراین شما با از دست دادن آب میان‌بافتی وزن مختصری کم می‌کنید، اما این کاهش وزن ربطی به از بین رفتن چربی‌های موضعی ندارد.
آیا این ژل‌های لاغری عوارض دارند؟ بر اثر استفاده مداوم از آنها بدن آب زیادی را از دست بدهد و با مشکل کم‌آبی و شوک ناشی از آن مواجه شود. متخصصان پوست می‌گوید: افرادی که پوست‌های حساسی دارند به هیچ وجه نباید سراغ چنین محصولاتی بروند. به دلیل مکانیسم اثر این ژل‌های به اصطلاح لاغری، پوست با تعریق زیادی مواجه می‌شود و باعث حساسیت‌های شدید و حتی سوختگی پوست شده‌اند. البته برخی ترکیب‌های دارویی می‌توانند به صورت موضعی در درمان سلولیت و چربی‌های موضعی خاص تا حدودی موثر باشند.

3. طب سوزنی چطور باعث کاهش وزن می‌شود؟

در مکتب طب سنتی چین گفته می‌شود چاقی معمولا به خاطر عملکرد ضعیف دستگاه گوارش و نامتعادل بودن میزان مواد‌غذایی هضم شده که وارد دستگاه گردش خون می‌شوند، ایجاد شده و با بیماری‌هایی چون بالا رفتن قند خون، چربی خون، فشار خون، افزایش اسیداوریک و درد مفاصل خود را نشان می‌دهد. در این روش، نقاط حساس با سوزن‌های مخصوص هدف گرفته می‌شوند تا کانال‌های انرژی تمیز شود و تعادل خون و «چی» تنظیم شده و با تخریب مستقیم سلول‌های چربی، تعداد سلول‌های چربی در بدن کمتر شود و اشتهای فرد کاهش یافته و در نهایت وزن کاهش یابد. سوزن‌ها حدود 40 دقیقه در نقاط خاص بدن باقی می‌مانند تا باعث تحریک همان نقاط شده و کانال‌های انرژی فعال شوند و همچنین گردش خون شتاب می‌گیرد و گرمای بدن رها می‌شود تا کاهش وزن اتفاق بیفتد.

4. لاغری موضعی هم رژیم و هم ورزش می‌خواهد

رسیدن به تناسب اندام، پروژه کوتاه مدتی نیست. لاغر شدن به برنامه ریزی دقیق، زمان کافی، اراده و پیروی از یک رژیم غذایی اصولی نیاز دارد و به مرور زمان هم اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال شما با پیروی از یک رژیم غذایی اصولی در کنار ورزش در هفته نیم تا یک کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت و بعد از گذشت 6 ماه این کاهش وزن مشهود خواهد بود. پس واقع بین باشید و توقع تان را بیش از حد بالا نبرید. بدون شک رژیم غذایی به تنهایی می‌تواند به کاهش یا افزایش وزن شما کمک کند، اما در صورتی که ورزش را هم به برنامه زندگی روزانه‌تان اضافه کنید، سرعت شما برای رسیدن به تناسب اندام تا دو برابر بیشتر می‌شود. البته اگر می‌بینیم چربی بیشتر در ناحیه شکم و پهلو جمع می‌شود به خاطر تنظیمات خاصی است که در بدن ما حاکم است. بدن چربی‌های اضافی را در جایی که کمترین خطر را برایش دارد ذخیره می‌کند و هر وقت هم که لازم داشت از همان جا برمی‌دارد.
بهترین راه برای کاهش اضافه وزن این است که تمام میان وعده‌ها و چاشنی‌هایتان را کم کنید. از شیرینی و شربت بگیرید تا سس و دلستر و نوشابه. در وعده شام هم کلا بی‌خیال غذاهای برنجی بشوید. در کنار این رعایت‌های غذایی، باید فعالیت‌های جسمی‌تان را هم زیاد کنید. باید روزی نیم‌ساعت پیاده‌روی کنید.

601

کد خبر: 897642

وب گردی

وب گردی