پازلی به اسم نفوذ به کام براندازان  در ایران

موضوع"نفوذ" در ایران اسلامی همیشه باعث صدمات جبران ناپذیری شده است چه در زمانی که باعث شهادت شهیدان رجایی و باهنر شده است و چه در زمانی که برجام با مدیریت نفوذی های غربی قفل سنگینی بر معاملات مالی و بانکی زده می شود .

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛ ایران بعد از انقلاب عرصه تحولات زیادی بوده است و گاهی این تحولات از سوی قشری رقم خورده که تاریخ این آب و خاک خاطرات خوبی از آن ها به یاد ندارد. افرادی که با نفوذ خود توانستند در بزنگاه های مهم زهر خود را به مذاق کشور بچشانند و کام ملت ایران را تلخ کنند. افرادی به مثابه بنی صدر و کشمیری و... هنوز هم پیدا می شوند. اما یادمان نرود این ها خود قطعه ای کوچک از پازل نفوذ و براندازی در جمهوری اسلامی ایران هستند. شاید برای روشن شدن این موضوع باید نگاهی دقیق تر به حوادث امنیتی کشور از سال 88 تا امروز بیاندازیم .

انتخاب های سخت

ابتدا باید برای این کار به سراغ هیلاری کلینتون رفت. کسی که در کتاب خود با عنوان انتخاب های سخت می گوید: «دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های بعد از اغتشاشات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 در ایران با صرف ده‌ها میلیون دلار به آموزش بیش از 5000 نفر از مخالفان در سراسر دنیا پرداخت».

اما این مخالفان به چه منظوری آموزش داده شدند؟ که جواب این سوال را می توان در پایان این گزارش می توان دریافت کرد .

ولی این تنها بخشی از رفتار دشمنان این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران است و این در حالی است کهدر نمایی دیگر باید به موضوعی مهم تر پرداخت یعنی اعزام نیروهای آمریکایی و عربستانی برای ایجاد ناامنی در ایران است .

در این رابطه سردار مجید ارجمندفر جانشین قرارگاه حوزه سیدالشهدا(ع) شمالغرب کشور در حاشیه یادواره شهید پرویز عطایی در جمع خبرنگاران در زمینه جزئیات انهدام گروه‌های تروریستی در شمالغرب کشور، می گوید : " شبکه اطلاعاتی عربستان و آمریکا برنامه‌ای را برای ایجاد ناامنی در ایران داشتند و از سال گذشته به صورت متمرکز فعالیت خود را آغاز کرده بودند». با این که این طرح عملیاتی نشد اما این فقط قطعه ای از پازل بزرگتری است که باید کشف شود".

براندازی مشروع

در 10 تیر 96 شاهد اجلاس سران منافقین با حضور رئیس اسبق اطلاعات عربستان هستیم که در این اجلاس ترکی الفیصل رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در اظهار نظری عجیب اعتراف می کند : "تلاش برای براندازی در ایران تلاشی مشروع است".

این گفته نشان از این می دهد که چه افرادی به دنبال چوب لای چرخ قراردادن و از کار انداختن جمهوری سلامی ایران هستند.

اما شاید بهتر باشد کمی هم به دستگاهی بپردازیم که در طی 5 سال گذشته همواره با فراز و نشیب های مختلفی همراه بوده است.

جاسوسی در قلب تیم هسته ای

دولت حسن روحانی در اردیبهشت 96 با رأی مردم اجازه یافت که دوباره سکان قوه مجریه را در دست بگیرد امادر این میان یکی از پرمشغله ترین پرونده های دولت تدبیرو امید یعنی برجام مورد آماج نقد و انتقادات فراوانی قرار گرفت تا جایی که عملا در کلام برخی از مدیران ارشد دولت روحانی مانند سیف رئیس بانک مرکزی از آن نا امید شدند و با صراحت تمام عنوان کرد دستاور برجام «تقریبا هیچ» بوده است .

اما سوالی که به ذهن در این باره متبادر می شود این است که چرا معاهده ای به این بزرگی که با قدرت های بزرگ بسته شده است باید دارای نقایص فراوان باشد تا این چنین چهره های دولتی با ناامیدی ازآن یادکنند .

البته نا کارآمدی برجام را باید ازابعاد گوناگونی ازجمله فنی ، حقوقی و امنیتی مورد بررسی قرارگیرداما یک بعد ناکار آمدی برجام را می توان در مساایل امنیتی جستجو کردو موضوع زمانی بیشتر جالب می شود که مشخص می شود برخی از اعضای کارشناسان ارشد تیم مذاکره کننده در بین مذاکرات با سرویس های امنیتی 1+5 در ارتباط بوده اند و اطلاعات حیاتی ایران را در حین مذاکرات در اختیار طرفی غربی قرار داده اند.

در همین ارتباط ؛ سه شنبه 26 مرداد ماه جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام خبر دستگیری و بازداشت یک متهم ایرانی دو تابعیتی در تهران و ارتباط این متهم با سرویس جاسوسی انگلیس گفت: «این متهم در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است.» بر همین اساس طی چند روز بعد توسط رسانه ها مشخص می شود این فرد عبدالرسول دری اصفهانی مسئول مشاوره و پیگیری برداشته شدن تحریم‌های پولی و بانکی مرتبط در برجام است، تحریم هایی که به اذعان بسیاری از مسئولان مانند ظریف که در گفت و گو خود با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کمیسیون 1+5 به آن اعتراف کرد که: « ما حتی نمی توانیم یک حساب بانکی در انگلستان داشته باشیم» ،هنوز رفع نشده است.

البته این مورد یکی از نفوذی ها در بدنه دولتی است که به اذعان تاریخ امنیتی ترین دولت بعد از انقلاب اسلامی است. در کنار این شخص افراد دیگری هم بودند که به خارج از ایران رفته اند اما مورد پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

سفیران امنیتی

تکه های پازل نفوذ و براندازی در نقاط دیگری هم بصورت جالبی در کنار هم قرار می گیرند زمانیکه مامور سابق MI6 «سازمان امنیت خارجی انگلیس» به عنوان سفیر انگلیس به ایران فرستاده می شود و یا «فرانسوا آسموند» که در سوابق خود ریاست بخش اطلاعات اداره کل امنیت خارجی فرانسه را دارد و فرد دیگری به اسم «میشاییل کلور-برشتولد» که معاون سازمان اطلاعات امنیت آلمان بوده است، هر دو به عنوان سفیر، یکی برای فرانسه و دیگری برای آلمان در ایران فعالیت می کنند.

شاید باید برای روشن شدن اهمیت موضوع سفیرها در ایران باید به سال 88 برگردیم. زمانی که فعالیت های زیادی از سوی برخی از آن ها در جهت اخلال واردن کردن در امور کشور انجام شد. "حسین رسام" تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس در دومین جلسه دادگاه متهمان براندازی نرم در مورد کیفیت اقدام های سفارت انگلیس در تهران می گوید: " سفارت انگلیس به دلیل سیاست های خصمانه اش درایران و ترس ازافشای ارتباط گیری اش بامنابع داخلی اقدام به ارتباط گیری از طریق کارکنان محلی می کند و به دستور مقام های سفارت من نیز اقدام به ارتباط گیری می کردم".

اغتشاشات تخم مرغی

جا دارد در اینجا به تازه ترین اتفاق کشور در این چند هفته اخیر اشاره کرد تجمعات انتقادی که مردم نسبت به مشکلات اقتصادی ، گرانی و وضعیت بد معیشتی داشتند که با اعمال رفتار رادیکال بعضی از افراد از مسیر آرام خود خارج شد و به سمت اغتشاشات رفت و در این میان باید از خود پرسید ریشه اغتشاشات در کجا بوده است؟

از همین روی «محمدجعفر منتظری» دادستان کل ایران روز ۱۴ دیماه در واکنش به حوادث اخیر ایران گفت: «ریشه اغتشاشات اخیر در سیا و موساد است. طرح سرنگونی ایران را سازمان اطلاعات جاسوسی ایالات متحده آمریکا ( سیا) و اسرائیل، و با هزینه عربستان سعودی آغاز کرده‌اند. طراح اصلی این پروژه، یک آمریکایی به نام مایک دی اندریا، مسئول سابق مبارزه با تروریسم سازمان سیای آمریکا است.

با تمام این اسناد و مدارک این مهم مشخص می شود که دشمنان خارجی به دنبال چیزی جز براندازی نظام جمهوری اسلامی نیستند. ولی تمامی این نقشه ها زمانی موثر واقع می شوند که از داخل کم کاری هایی صورت بگیرد و در این میان دولت نقش مهم و اساسی را در این بین ایفا می کند و نباید بگذارد روی زخم های اقتصادی مردم مگس هایی بنشینندکه عده ای از آنها سواستفاده کنند .

در همین راستا هم ابتدا باید به تمام وعده های خود جامه عمل بپوشاند و در مرحله بعد جلوی نفوذ مدیران و افرادی که خود را به بهای اندکی به بیگانگان می فروشند ودر صدد ضربه زدن به نظام اسلامی هستند را بگیرند که اگر در این میان دشمنان به اهداف شوم خودبرسند دیگرنخواهند پرسید که کارگزاران و مدیران عضو کدام دسته و جریان سیاسی هستند و همه را از میان برخواهند برداشت زیرا هدف نهایی دشمن ریشه کن کردن درخت پر صلابت جمهوری اسلامی ایران است .

خبرنگار: مجید فاضلی

کد خبر: 897740

وب گردی

وب گردی