آل محمود: علوم اسلامی در غرب در جایگاهی مهم قرار دارد

رئیس پارلمان قطر با تأکید بر اینکه علوم اسلامی در غرب در جایگاهی مهم قرار دارد، گفت: جابربن حیان، خیام، ابن سینا و ابن هیثم و ... در آسمان علم جهان می‌درخشند. این دانشمندان برجسته دایرة‌المعارف‌هایی در علوم مختلف‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رئیس مجلس قطر در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی که صبح امروز افتتاح شد، اظهار کرد: به ملت و حکومت ایران حادثه آتش‌سوزی نفتکش ایرانی را تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: امروز جهان اسلام مورد ظلم واقع شده و خطرهای بسیاری مسلمانان را تهدید می‌کند، امروز ضعیف‌ترین ملت‌ها به خود اجازه توهین به مقدسات کشورهای اسلامی را می‌دهند.

رئیس مجلس قطر با اشاره به مسئله فلسطین گفت: دشمنان در کمین ما نشسته‌اند و دائما علیه اسلام اتهام‌پراکنی می‌کنند. در این شرایط متأسفانه ما در تفرقه بسر می‌بریم و توانایی‌های یکدیگر را تضعیف می‌کنیم.

احمد بن عبدالله بن زید آل محمود درباره وضعیت کنونی قطر گفت: در گزارش سازمان ملل آمده که اقدامات کشورهای تحریم‌کننده قطر نقض حقوق بشر و جنگی اقتصادی است.

وی اضافه کرد: این همایش نشان‌دهنده اراده کشورهای عضو این سازمان است که حقوق مردم فلسطین را به صورت جدی دنبال می‌کنند، از همه کشورهای اسلامی می‌خواهم فریب دشمنان را نخورند.

رئیس پارلمان قطر با تأکید بر اینکه علوم اسلامی در غرب در جایگاهی مهم قرار دارد، گفت: جابربن حیان، خیام، ابن سینا و ابن هیثم و ... در آسمان علم جهان می‌درخشند. این دانشمندان برجسته دایرة‌المعارف‌هایی در علوم مختلف‌اند.

احمد بن عبدالله بن زید آل محمود ادامه داد: اسلام فقط حدیث و کلام نیست، بلکه دینی است که در قرن‌های مختلف رحمت، مهربانی و صلح را گسترش داده است.

وی تصریح کرد: ما از وقایع فلسطین و اقداماتی که نظامیان اسرائیل علیه مردم مظلوم این کشور انجام می‌دهند به شدت ناراحت هستیم و آن را محکوم می‌کنیم؛ اسرائیل در تلاش است مقاومت فلسطین را تضعیف کند.

رئیس پارلمان قطر با بیان اینکه این همایش نشانه‌ای از اتحاد ملت‌های مسلمان است، افزود: قطر بین تروریسم و دفاع از حق فرق قائل است. ما معتقدیم تروریسم فقط جنبه امنیتی نیست، بلکه باید از لحاظ فکری و ایدئولوژی با آن مبارزه شود.

احمد بن عبدالله بن زید آل محمود اظهار کرد: قطر، کشورهای اسلامی را به حمایت از فلسطین و مسلمانان در میانمار فرا می‌خواند چرا که در میانمار مسلمانان بیگناه قتل‌عام می‌شوند.

وی گفت: ما در قطر بر افزایش نقش زنان در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و ... تأکید داریم، در همین راستا نیز در مجلس قطر زنان فعالیت‌های زیادی دارند.

302

کد خبر: 897768

وب گردی

وب گردی