راه اندازی مرکز تحقیقات و مطالعات بافت های تاریخی در ماسوله

مدیرپایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی ماسوله اعلام کرد: مرکز تحقیقات و مطالعات با مجوز معاونت پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری معاونت میراث فرهنگی کشور،نهادی دانشگاهی به منظور پژوهش و مطالعه در حوزه بافت های تاریخیست که می تواند در تهیه و اجرای طرح های پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقاتی در این حوزه اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی پورعلی گفت:مرکز تحقیقات و مطالعات بافت های تاریخی در ماسوله با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان راه اندازی شده است.
وی اظهار کرد:این مرکز تحقیقات و مطالعات با مجوز معاونت پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری معاونت میراث فرهنگی کشور،نهادی دانشگاهی به منظور پژوهش و مطالعه در حوزه بافت های تاریخیست که می تواند در تهیه و اجرای طرح های پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقاتی در این حوزه اقدام کند.
شهرک تاریخی ماسوله دارای 350 خانه تاریخی با قدمتی 800 تا هزار ساله است که در سال 1354 با شماره 1090 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
این شهرک تاریخی و منحصربفرد دارای جلوه های خاص طبیعی است و با توجه به ویژگی های تاریخی ، جغرافیای ظاهری و اقلیم خزری توأم با کوهستانی یکی از مهمترین سایت های ایرانگردی و جهانگردی در استان و حتی در میان کشورهای خاورمیانه است.
ماسوله در 25 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در 62 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

منبع:ایرنا

204

کد خبر: 897783

وب گردی

وب گردی