طرح جدید آمریکایی‌ها مغایر قواعد بین‌المللی و توطئه‌ای برای امنیت سوریه و منطقه است

رئیس‌جمهور در دیداررئیس مجلس سوریه با بیان اینکه روابط و مناسبات راهبردی و دوستانه از اهداف مهم ایران و سوریه از دیرباز بوده است، بر تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم روابط برادرانه و همه جانبه تهران – دمشق تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار "حموده یوسف صباغ" رئیس مجلس سوریه با تبریک به دولت، ملت و ارتش سوریه بابت پیروزی‌های بزرگ در برابر تروریست‌ها و آزاد کردن شهرهای مهم سوریه، گفت: البته مبارزه با تروریسم هنوز به طور نهایی پایان نیافته است و باید با همان اراده‌ای که گام‌های اصلی برای محو تروریست برداشته شد، در این مسیر تلاش کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه دولت و ملت ایران، همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و خواهد بود، اظهار امیدواری کرد آینده سوریه در مسیر آسایش و توسعه برای ملت این کشور رقم بخورد.

رئیس جمهور با محکوم کردن حضور نیروهای آمریکایی در سوریه و طراحی‌های آمریکا برای آینده این کشور، گفت: طرحی که آمریکایی ها اخیرا برای سوریه در ذهن دارند، برخلاف قواعد بین‌المللی و توطئه‌ای برای تمامیت ارضی، امنیت سوریه و منطقه است.

روحانی با اشاره به اینکه ادامه مبارزه با تروریست‌ها و مقابله با مداخلات خارجی یک موضوع مهم برای ملت سوریه بشمار می‌رود، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا آوارگان سوری هر چه زودتر به وطن خود بازگشته و روند بازسازی‌ها در این کشور آغاز شود که در این راستا جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت سوریه قرار دارد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: روند مذاکرات و اقدامات سیاسی که از سوچی آغاز شده باید تا احقاق حق و تامین اراده ملت و دولت سوریه پیگیری شده و ادامه یابد.

حموده یوسف صباغ رئیس مجلس سوریه با تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران از مردم سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم، خواستار ادامه حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران بازسازی سوریه شد.

رئیس مجلس سوریه افزود: تشکیل جلسه کمیسیون مشترک دو کشور در دمشق و سفر آتی معاون اول رئیس جمهور ایران به سوریه موجب توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور خواهد بود.

یوسف صباغ با اشاره به اقدامات و توطئه‌های آمریکا برای کشورهای منطقه و تصمیم این کشور برای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، گفت: سوریه رسماً خواسته است که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند و هرگز موافق حضور آنها در خاک سوریه نیستیم.

302

کد خبر: 897821

وب گردی

وب گردی