چینی ها کوتاهی کردند، مسئولان پیگیری کنند

پدر سعید دهقان دانشجوی جان باخته در کشتی سانچی، از عملکرد مقامات چینی انتقاد کرد و گفت: مسئولان کشور باید پیگیر حادثه کشتی سانچی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید دهقان فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک و خدمه کشتی نفتکش سانچی بود که در حادثه ای تراژدیک به همراه 31 سرنشین دیگر این کشتی، جان خود را از دست داد. در همین رابطه گفت‌وگویی با پدر سعید دهقان انجام دادیم.

1- آقای دهقان در مورد سعید بفرمایید؟ سعید متولد کجا و چند سالش بود؟ سعید بچه اول خانواده، متولد سال 72 و ساکن یزد بود.

2- سعید در چه رشته ای مشغول به تحصیل بوده و مدرک تحصیلی خود را از کدام دانشگاه گرفته است؟سعید علاوه بر تحصیل در رشته دریانوردی، مدرک فوق دیپلم مکانیک را اخذ کرده بود. همچنین تسلط کاملی بر سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتر داشت. او فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک بود، تقریبا 8 ماهی بود که از دانشگاه فارغ التحصیل شده بود، به طوری که بعد از فارغ التحصیلی بورسیه شرکت ملی نفت ایران شد.

3- او دوره های آموزشی خود را در کجا گذارنده است؟ سعید چند ماهی دوره‌های آموزشی را در بندرعباس و خرز طی کرد تا اینکه در شرکت نفت مشغول به کار شد. می توان گفت حدود سه ماه بود که تازه حقوق می گرفت. همچنین اولین سفرکاری او بود.

4- با توجه به اینکه شما می گویید سعید بورسیه شرکت نفت بود و به دو رشته دیگر مسلط بود آیا از کشورهای خارجی برای ادامه تحصیل از او دعوت کرده بودند؟ بله، بسیاری از کشورها از جمله کانادا، بخاطر تحصیلات موفق او، درخواست کردند که با آنها همکاری کند و حقو‌ق های بالایی هم برای او پیشنهاد می شد.

5- چرا فرزندتان تحصیل درایران را به کشورهای خارجی ترجیح داد؟ سعید عاشق ایران و وطن بود و می گفت خاک وطن را دوست دارم و خاک ایران را با هیچ کجای دنیا عوض نمی کنم. بنابراین ترجیح داد برای کشور خودش خدمت کند.

6- نحوه عملکرد مسئولان کشورمان را در عملیات امداد رسانی چطور ارزیابی می‌کنید؟ بنده از مسئولان کمال تشکر را دارم، چون مدام پیگیر بودند به ویژه اصحاب رسانه که به ما توجهات بیشتری داشتند. من توقع چندانی از مسئولان ندارم .

7- نحوه عملکرد مقامات چینی چطور بود؟ واقعا از دولت چین انتقاد دارم. مقامات چین کم کاری کردند و خدا می داند که پشت قضیه چه موضوعاتی نهفته است. کاری از دست ما ساخته نیست و بنا نیست که بچه من زنده شود.

پدر سعید در پایان گفت: با مرگ سعید بنده یتیم شدم.سعید هزینه خود و خانواده را تامین می کرد و می توان گفت هزینه کل خانواده با سعید بود.

402

کد خبر: 897834

وب گردی

وب گردی