دستکاری در آمار گناه کبیره است / این آمارهای غلط را از کجا درمی‌آورید/باید اجازه داده شود رسانه ها توسط مردم نقد شود

رییس کمیته امداد امام خمینی در همایش «خبر خوب، رسانه مسئول» گفت: گاهی اخبار و آمار اشتباه است اما منتشر می کنیم و حتی به آن افزوده هم می شود و خبر کذب را بزرگ نمایی می کنیم اما به فرموده رهبری دستکاری در آمار گناه کبیره است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی در آیین برگزاری همایش خبر خوب رسانه مسول گفت: همه می دانند خبرخوب چیست و فهم این موضوع جز بدیهیات است که نظام اسلامی باید برای دنیا خبرخوب بسازد و الگو تعریف کند و به مدیرعامل پیشین فارس گفته بودم که خبر خوب باید باصداقت باشد، چون کار پیامبران نیز آن بود که از طرف خدا خبر بیاورند و رسالت خبری بسیار مورد اهمیت است.

او تصریح کرد: انسان باید به چیزی که می گوید عمل کند و صداقت خبری اهمیت ویژه ای دارد چراحرفی را که من نزدم منتشر می کنید و به نقل از من صحبت می کنید، به فرض که من با دولت زاویه داشته باشم اما هر چیزی که به دهن می آید نباید به دولت نثار کرد، چون دولت در متن و جریان انقلاب قرار دارد.

فتاح خاطر نشان کرد: به فرموده ی رهبری باید از همه ی دولت ها و کارهای خوبشان حمایت کرد و قطعا در مجلس و دولت حتی درسپاه کارهای اشتباهی صورت گرفته است اما در قرآن آمده است که اول بشارت دهید.

وزیر سابق نیرو افزود: گاهی اخبار و آمار اشتباه است اما منتشر می کنیم و حتی به آن افزوده هم می شود و خبر کذب را بزرگ نمایی می کنیم اما به فرموده رهبری دستکاری در آمار گناه کبیره است و حق نداریم آمار اشتباه بدهیم چون مسولیت دارد.

فتاح تصریح کرد: وزت تبلیغ باید به اندازه ی عمل باشد چون در قرآن نیز به اعمال نمره می دهند و در آخرت انسان پاداش عمل را می گیرد هم چنین بهترین تبلیغ عملکرد است.

او گفت: در صحبت و خبر باید عدالت و انصاف را رعایت کنیم و حق طلبی موضوع دیگری است که مورد تاکید است چراکه مردم از نگاه مسولان حرف راست یا دروغ را متوجه می شوند.

رییس کمیته ی امداد با بیان اینکه رسانه ها باید در صداقت رفتاری الگوسازی کنند خاطر نشان کرد: لازم است در نظام اسلامی خبرگزاری هایی را معرفی کنیم که دنیا آن ها را به نشانه ی صداقت بپذیرند و همه از رسانه ها می ترسند چون رسانه ها نقد می کنند اما باید اجازه داده شود رسانه ها و عملکرد آن ها نیز توسط مردم نقد شود.

کد خبر: 897849

وب گردی

وب گردی