حذف بودجه موسسات فرهنگی جدول ۱۷ برای سال ۹۷

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۷ از مصوبه این کمیسیون برای حذف ردیف های هزینه ای بودجه موسسات فرهنگی ذیل جدول ۱۷ لایحه بودجه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، علی‌اصغر یوسف‌نژاد کل کشور عصر امروز با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، از تصمیم اعضای کمیسیون برای کاهش اعتبارات برخی دستگاه‌های فرهنگی در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: در جدول ۱۷ لایحه بودجه که مربوط به بودجه برخی مؤسسات فرهنگی و آموزشی است، امسال دولت آن جدول را در لایحه خودش حذف کرده و ردیف‌های آن را در ذیل ردیف‌های سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها قرار داده بود.

وی افزود: نمایندگان تصمیم گرفتند ردیف‌های هزینه‌ای این بخش را که ۲۰۰ میلیارد تومان می‌شود، حذف کنند و ۸۰ درصد این مبلغ در اختیار وام جانبازان قرار داده و ۲۰ درصد را صرف یارانه مسکن معلولان کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۳۹۷ همچنین تصریح کرد: با تصمیم اعضای کمیسیون، دولت مکلف شد با همکاری وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه سلامت را موظف کند که ظرف سه ماه نظام پرداخت خود را شفاف و ضابطه‌مند کنند و برای خدماتی که دارای بار هزینه‌ای بالا هستند، تصمیم مناسب بگیرد.

یوسف‌نژاد اظهار داشت: همچنین وزارت بهداشت مکلف شد در این زمینه پروتکلی را برای خدمات سرپایی عمومی و تخصصی بالینی تدوین کند.

وی ادامه داد: همچنین دولت مکلف شد در سال آینده بخشی از خدمات درمان ناباروری را مشمول بیمه سلامت قرار دهد و هزینه درمان بیماران متابولیک و ام‌اس را نیز از این محل پرداخت کند.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۷، با مصوبه این کمیسیون مقرر شد در سال آینده از محل اعتبارات فنی بخش کشاورزی، هم کمک بلاعوض و هم یارانه سود تسهیلات محصولات کشاورزی و تسهیلات بانکی پرداخت شود.

یوسف‌نژاد درباره زمان پایان بررسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق و ارائه آن به صحن مجلس گفت: بررسی بخش‌های درآمدی و هزینه‌ای و جداول لایحه بودجه تقریباً به اتمام رسیده و اگر در شیفت سوم امشب کار ادامه یابد، امشب کار بررسی لایحه بودجه تمام می‌شود؛ وگرنه فردا به اتمام می‌رسد و گزارش آن را تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌کنیم.

وی افزود: پس از این مرحله و چاپ گزارش کمیسیون تلفیق، طبق آئین‌نامه نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهاداتشان را ارائه کنند و بعد از ۱۰ روز بررسی بودجه در صحن مجلس آغاز خواهد شد.

کد خبر: 897851

وب گردی

وب گردی