کمیته پیگیری و مواجهه با آسیب های اجتماعی با مسئولیت آموزش و پرورش تشکیل می شود

وزیر کشور گفت: یکی از مصوباتی که در این جلسه به تصویب رسید تشکیل کمیته خاص برای پیگیری و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی است که با مسئولیت آموزش و پرورش تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز نود و ششمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر کشور،وزیر آموزش و پرورش ،دادستان تهران و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد.

عیدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اعلام اینکه در این جلسهگفت: در این نشست گزارشی از روند حادثه اخیر و تحلیل زمینه ها و بسترهاو عوامل تشدید کننده و نهایتا تمام تصمیماتی که در این حوزه گرفته شده بود به استحضار نمایندگان مختلف اجتماعی رسید و اظهار نظرهای مختلفی صورت گرفت و مقرر شد که این موضوع به کارگروه مربوط ارجاع شود مستندات ،مدارک و تمام شواهدی را که در این حادثه جمع آوری شده با حضور کارشناسان،و اساتید دانشگاه و دستگاه های اجرایی مورد بحث مجدد قرار گیرد تا بتوانیم با تحلیل درست و برداشت های صحیح به نتایجی برسیم تا از این حوادث عبرت لازم را بگیریم .

وزیر کشور افزود : دستور دوم مربوط به وزارت آموزش و پرورش بود خوشبختانه دوستانمان در حوزه آسیب هایی اجتماعی در مدارس کارهای خوبی انجام دادند و نظر سنجی های مختلف،بررسی های میدانی انجام دادند و با اهالی علم و فرهنگ و اجرا به تحلیل مشترکی رسیده بودند که در جلسه مطرح شد و مصوباتی در خصوص این موضوع در جلسه داشتیم و مقرر شد که آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اصلی با دستگاه های معین و دستگاه های همکار کمک کنند تا آموزش و پرورش در این حوزه موفق شود و آموزش و پرورش هم زمان بندی خاصی را را برای هریک از موارد ارائه بدهد.

در این نشست وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: این جلسه بسیار خوبی برای آموزش و پرورش بود و آموزش و پرورش این فرصت را پیدا کرد تا جلسه کاملا تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در بحث آسیبهای اجتماعی موارد مربوط به خودش را باز و تجزیه و تحلیل کند.

بطحایی افزود: پیمایشی در این زمینه صورت گرفته بود و گزارش این پایش در جلسات ارائه شد و تنوع آسیب های اجتماعی در حوزه جوانان و نوجوانان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و عوامل موثر در هر یک از انواع آسیب های اجتماعی بررسی شد و اعضای حاضر در جلسه هر یک نظراتشان را ارائه کردند و نهایتا مصوبه ای به تصویب شورا رسید .

وی با اشاره به اینکه امیدوار است این مصوبه سرعت بیشتری را به مواجه و مقابله با آسیب های اجتماعی در حوزه نوجوانان و جوانان کشور ایجاد کند گفت: یکی از مهم ترین مصوبات این جلسه تشکیل کمیته خاص برای پیگیری و مواجهه با آسیب های اجتماعی با مسئولیت آموزش و پرورش تشکیل می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: این کمیته یکی از زیر مجموعه شورای اجتماعی کشور خواهد بود که با عنایت همه اعضا و وزیر کشور به نقش آموزش و پرورش در مواجهه اصولی با آسیب های اجتماعی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و حمایت های رئیس جمهور در آینده نزدیک شاهد اقدامات موثری در مواجهه با آسیب ها در جامعه دانش آموزی باشیم.

خبرنگار :اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 897869

وب گردی

وب گردی