ضرورت گسترش برنامه‌های تربیتی با بهره‌گیری از شبکه‌های دانش‌آموزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر ضرورت گسترش برنامه‌های تربیتی و دینی در مدارس تأکید کرد و گفت: شبکه‌های ‏دانش‌آموزی بهترین ظرفیت برای تحقق این امر است‎.‎

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علی شکری صبح چهارشنبه در دیدار با معاون فرهنگی و آموزشی آموزش‌وپرورش شاهرود به میزبانی دفتر خود، ضمن بیان اینکه امروز باید در راستای آموزش‌های اجتماعی دانش آموزان برنامه مدونی را تدوین کرد، تأکید داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌هایی که در درون مجموعه آموزش‌وپرورش قرار دارد مانند انجمن اسلامی، بسیج دانش‌آموزی و ... و شبکه‌سازی این ظرفیت‌ها به مقوله آموزش پرداخت.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی نیز آمادگی دارد تا درزمینهٔ ارائه آموزش‌های اجتماعی، دینی، فرهنگی، فضای مجازی و معضلات اجتماعی با آموزش‌وپرورش همکاری کند.

شبکه‌سازی نیاز انجمن‌های دانش‌آموزی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان سن نوجوانی را بهترین زمان برای دریافت مفاهیم و معارف الهی و دینی دانست و تأکید کرد: ترکیب شور جوانی، عطش دانش و علاقه‌مندی با ذهن خلاق نوجوانان می‌تواند بهترین آثار تربیتی را در صورت آموزش صحیح بر جامعه داشته باشد.

شکری در ادامه خواستار شبکه‌سازی فعالیت‌های دانش‌آموزی شد و گفت: ما باید نکات مثبت از هر پدیده را برداشت کنیم که دراین‌باره باید به‌صورت هرمی و شبکه‌سازی با برنامه‌ای مدون و از پیش تعیین‌شده، فعالیت‌ها را سامان دهیم لیکن می‌توان درزمینهٔ دانش‌آموزی و تشکل‌های این حوزه نیز به شبکه‌سازی در راستای فعالیت‌های تربیتی، علمی، آموزشی، پژوهشی و ... با استفاده از انجمن اسلامی، بسیج و ... اقدامات مثبتی را صورت داد.

زیرساخت همکاری‌های مشترک فراهم است

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش شاهرود نیز در این دیدار ضمن اشاره به زیرساخت‌های همکاری‌های مشترک بین سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش‌وپرورش، تأکید کرد: این تعاملات می‌تواند درزمینهٔ برنامه‌های فرهنگی از قبیل مسابقات قرآن، نماز و عترت و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دانش آموزان، معلمان و مشاوران مذهبی مدارس با موضوع اهمیت و جایگاه نماز و نقد نحله‌های انحرافی صورت گیرد.

محمدمهدی کریمی به نیاز فضای مدارس به حضور مبلغان و روحانیان مجرب و متخصص درزمینهٔ های مختلف برای پاسخگویی به سؤالات و پرسش‌های دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش آمادگی دارد تا در راستای اجرای هرگونه برنامه برای ارتقاء سطح معارف دینی دانش آموزان با تبلیغات اسلامی همراهی کند

901

کد خبر: 897903

وب گردی

وب گردی