«مجموعه مقالات خلیل ملکی»  نقد و بررسی می شود

«مجموعه مقالات خلیل ملکی» امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه با حضور رضا آذری شهرضایی، کاوه بیات و محمدحسین خسرو پناه در سرای اهل قلم معرفی و نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از خانه کتاب، مجموعه پنج‌جلدی مقالات خلیل ملکی حاصل پنج سال تلاش رضا آذری‌شهرضایی است که با جستجو در آرشیوهای متعدد و نایاب، جمع‌آوری و تدوین شده است. مجموعه حاضر نه‌تنها سیری است در منظومه فکری خلیل ملکی به‌عنوان یکی از چهره‌های اثرگذار در تاریخ و سیاست ایران، بلکه از خلال مقاله‌های او بخش اعظمی از تاریخ و سرنوشت ملت ایران بازسازی می‌شود.

رضا آذری‌شهرضایی درباره خلیل ملکی و این مجموعه در مقدمه جلد اول نوشته است: «خلیل ملکی همان‌گونه که این مجموعه مقالات و نوشته‌ها نیز گواه آن است از معدود فعالان و شخصیت‌های سیاسی ایران معاصر بود که خصوصیاتی چون عمل‌گرایی در اخلاق‌گرایی و واقع‌بینی را توأمان دارا بود. او درحالی‌که در همه حال نقدها و اعتراضات صریحی را علیه حکومت پهلوی مطرح می‌کرد، ولی هیچ‌گاه باب مذاکره را مسدود نمی‌دانست.»

علاقمندان برای حضور در نشست معرفی و بررسی کتاب «مجموعه مقالات خلیل ملکی» می‌توانند امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ مراجعه کنند.

502

کد خبر: 897958

وب گردی

وب گردی