طباطبایی: از ۸ صبح تا ۱۲ شب در خدمت بسکتبال هستم/ حضور کادرفنی تیم‌ملی در لیگ نقطه ضعف است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: از ۸ صبح تا ۱۲ شب در فدراسیون هستم و دست اهالی این رشته را برای کمک به گرمی می‌فشارم.

به گزارش ایسکانیوز ، رامین طباطبایی با اشاره به اینکه بسکتبال نیاز به آرامش و وفاق ملی دارد، گفت: دست تک تک اهالی این رشته را از جمله مربیان، پیشکسوتان و کارشناسان را برای کمک به گرمی می‌فشارم. واقعیت این است که به تنهایی نمی‌توان فدراسیون را اداره کرد. من از ۸ صبح تا ۱۲ شب در فدراسیون و در خدمت بسکتبال هستم و به دنبال این هستیم که چابک‌سازی کرده و از متخصصین استفاده کنیم.

وی در مورد تعلیق حکم محرومیت تماشاگران پتروشیمی اظهارداشت: جریان این بود که کمیته انضباطی ۳ جلسه تماشاگران این تیم را محروم کرده بود اما آنها درخواست استیناف دادند و با توجه به اینکه فدراسیون در حال جابجایی بود استیناف برگزار نشده بود. از رئیس کمیته انضباطی این موضوع را پرسیدم و او گفت شما رئیس هستید و می‌توانید از اختیاراتتان برای تغییر حکم استفاده کنید و در آئین‌نامه هم آمده است که رئیس فدراسیون راساً می‌تواند تصمیم بگیرد من هم با توجه به اینکه به دنبال این هستم که بسکتبال ما تماشاگر محور باشد و مسابقات حتماً با تماشاگر انجام شود، محرومیت آنها را تعلیق کردم. باید شور و هیجان ایجاد شود و بسکتبال به خانواده‌ها نفوذ کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: تماشاگران پرشور را نباید محروم کنیم اگر جریمه‌ای هم در نظر می‌گیریم حداقل برای تماشاگران نباشد، فکر می‌کنم تصمیمی که گرفتم درست و عاقلانه بود چون بازی بدون تماشاگر شور و هیجانی ندارد باید بسکتبال را با هیجان به جامعه معرفی کنیم.

طباطبایی در مورد ساخت سالن اختصاصی برای بسکتبال گفت: این موضوع جزء شعارهای انتخاباتی من بود که برای هر استان یک سالن اختصاصی داشته باشیم. طبق صحبت‌هایی هم که با داورزنی داشتم او گفت برخی از سالن‌ها باید از شمول ماده ۸۸ خارج شده و به هیأت‌های استانی واگذار شود. برای تهران هم پیگیر سالن اختصاصی در مرکز شهر هستم و با شهرداری‌ها جلساتی برگزار کردم، آنها پتانسیل خوبی دارند اما باید کفپوش‌ها برای بسکتبال خیلی استاندارد باشد.

وی با اشاره به بسکتبال ۳ به ۳ گفت: فدراسیون جهانی برای توسعه این رشته به بسکتبال ۳ نفره اهمیت داده و ما هم سعی می‌کنیم این بخش را با جدیت دنبال کنیم چون IOC هم برای المپیک این رشته را پذیرفته است. واقعیت این است کمیته بسکتبال ۳ نفره ما خیلی غیرفعال بوده و افراد زیادی آمده و رفته‌اند اما هیچکدام برنامه‌ای نداشتند. ما در ۳ نفره فیزیک خوبی داریم و می‌توانیم به راحتی در آسیا مدال بگیریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال گفت: تشکیل کمیته فنی اولین کار ما خواهد بود. این کمیته کادر فنی فعلی را ارزیابی می‌کند و اگر مشکلی وجود داشته باشد و نیاز باشد آن را تقویت خواهد کرد. سوم اسفند باید با قزاقستان بازی کنیم و به برد این مسابقه نیاز مبرم داریم، اگر به همراه عراق و قزاقستان صعود کنیم باخت‌هایمان در دور بعد حساب می‌شود و این ما را اذیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: کادر فنی فعلی تیم ملی درگیر لیگ است و این یک نقطه ضعف محسوب می‌شود که نمی‌توانیم برای تیم ملی برنامه مدون داشته باشیم.

طباطبایی در مورد اینکه آیا حدادی به بازی با قزاقستان می‌رسد یا خیر، گفت: باید برسد، او در بازی قبلی هم به ایران آمده بود و اینکه چرا بازی نکرده بود را نمی‌دانم و کادر فنی باید پاسخ بدهد. در قانون فدراسیون جهانی هم آمده است که باشگاه‌ها نمی‌توانند برای انتخابی جام جهانی به بازیکنان خود اجازه همراهی تیم‌های ملی‌شان را ندهند. حدادی جزء با تعصب‌ترین بازیکنان است و ۲ سال در پیکان با او کار کرده‌ام و شخصیتش را می‌شناسم. الان هم آمادگی کامل داریم تا هرکاری که لازم باشد برای حضور او انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه نام صمد نیکخواه بهرامی هم در لیست ۲۴ نفره قرار دارد، گفت: امیدوارم با نظر کمیته فنی و کادر فنی از وجود او هم استفاده کنیم.

602

کد خبر: 897972

وب گردی

وب گردی