طرح جدید ترافیک پیوست های مناسبی در حوزه کاهش آلودگی هوا و ترافیک دارد

یک عضو شورای شهر تهران گفت: ۳۸ سال است طرح ترافیک به صورت یکنواخت اجرایی می شد و حاصلی جز رانت نداشت و نه باعث کاهش ترافیک و نه آلودگی هوا شده بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر ناهید خداکرمی ، در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون سلامت در جریان جزییات طرح ترافیک قرار گرفته و توانسته پیوست های مطالعاتی و اصل طرح را مشاهده کند، گفت: کمیسیون سلامت جزییات طرح را دیده است و طرح جدید ترافیک پیوست های مناسبی در حوزه کاهش آلودگی هوا و ترافیک دارد و اگر به خوبی اجرا و مدیریت شود این باعث کاهش بار ترافیک و آلودگی هوای پایتخت خواهد شد.

وی ادامه داد: ۳۸ سال است طرح ترافیک به صورت یکنواخت اجرایی می شد و حاصلی جز رانت نداشت و نه باعث کاهش ترافیک و نه آلودگی هوا شده بود.

خداکرمی در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای این طرح مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی که هم اکنون نیز پاسخگوی نیاز شهروندان نیست را افزایش نمی دهد، گفت: اجرای طرح جدید تغییری در این حوزه ها ایجاد نمی کند و تنها سفرها در طول زمان پخش می شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه هنوز دوربین های خروجی محدوده طرح ترافیک تکمیل نشده است، گفت: تمامی این زیرساخت ها تکمیل می شود و اگر تا زمان اجرا تکمیل نشد از اجرای آن صرف نظر می کنیم.

خداکرمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر پیش بینی های روی کاغذ طرح جدید ترافیک در کف خیابان جواب نداد و طرح جدید باعث افزایش ترافیک تهران شد، چه پیش بینی خواهید کرد، گفت: به همین دلیل پیشنهاد اجرای طرح جدید را به صورت پایلوت و سه ماهه داده ایم که در صورت ایجاد مشکلات احتمالی راه تجدید نظر و برگشت باز باشد هرچند پیش بینی می کنیم اگر پیشنهادات کمیسیون لحاظ شود طرحی نوآورانه، به روز در حوزه مدیریت ترافیک خواهد بود و طرح به اهداف اصلی خود خواهد رسید.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون مطالعات این طرح و اصل طرح از سوی اعضای شورا دیده نشده است، آیا اعضای کمیسیون سلامت طرح شهرداری در این زمینه را دیده است، گفت: ما طرح را دیده ایم، این طرح مطالعاتش پیش از این انجام شده و همان مطالعاتی که قبلا انجام شده بر اساس تغییر و تحولات روز به روزرسانی شده و قرار است اجرایی شود و تا زمانی که تمام پیش نیازهای اجرای آن انجام نشود طرح اجرایی نخواهد شد.

وی در خصوص این شایعه که گفته می شود تعداد محدودی طرح سالیانه قرار است توزیع شود، آیا شورا بر اجرای دقیق طرح پیشنهادی نظارت خواهد کرد، گفت: گمان نکنم چنین نکته ای درست باشد هرچند یکی از پیشنهادات کمیسیون سلامت امکان خرید طرح سالیانه از سوی متقاضیان است که در این خرید هیچ گونه رانتی وجود ندارد. در حال حاضر پیشنهادات زیادی در خصوص طرح جدید مطرح است که باید تمام آنها مطالعه شود.

به گزارش مهر، در حالی این عضو کمیسیون سلامت از مشاهده طرح جدید شهرداری در خصوص محدوده طرح ترافیک سخن می گوید که محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران که ریاست کمیسیون تخصصی این موضوع را بر عهده دارد روز گذشته تذکر داده است که هنوز هیچ طرحی در محدوده طرح ترافیک به صورت مکتوب به اعضای شورای شهر تهران ارائه نشده و در حال حاضر روایت های مختلفی از طرح ترافیک جدید شنیده اند اما هنوز مشخص نیست طرح نهایی چیست.
706

کد خبر: 897991

وب گردی

وب گردی