تولیدکننده با سود بانکی ۲۴درصد چگونه با تولیدات خارجی رقابت کند

یک نماینده مجلس با انتقاد از سود بانکی بالا و تاثیر آن بر تولید، گفت: با وام های بانکی با سود ۱۸ تا ۲۴ درصد امکان رقابت با تولیدات خارجی وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس و در ارزیابی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی در رابطه با نحوه عملکرد دولت در اجرای ۳ قانون بخش تولید، اظهارداشت: اصل ۴۴ قانون اساسی، نظام اقتصادی ایران را بر پایه سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی قرار داده و جزئیات آن را نیز اعلام کرده است.

وی افزود: امروز هم قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ را داریم و هم کمیسیونی بر این اساس فعال است، اما کمیسیون مجلس که باید بر نحوه اجرای اصل ۴۴ نظارت می کرد، نظارت نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با وجود توان تولید داخل برخی کالاها، همچنان شاهد واردات هستیم و نتوانسته ایم کاری را که لازم بوده در جهت اشتغال انجام دهیم.

برزگر یکی از دلایل این مسئله را سود بالای بانکی خواند و گفت: وقتی تولیدکننده ۴ درصد سود دارد، چطور می تواند با وام های بانکی با سود ۱۸ تا ۲۴ درصد به تولید خود ادامه دهد و با تولیدات خارجی رقابت کند؟

وی تاکید کرد: از سوی دیگر واردات نیز برای بعضی ها دارای رانت و امتیاز خاص است و به راحتی انجام می شود.

این نماینده مجلس همچنین با انتقاد از نابسامانی در دریافت مالیات ها عنوان کرد: نهادهایی هستند که درست مالیات پرداخت نمی کنند و معلوم نیست جای آنها در سیاست های کلی اصل ۴۴ کجاست؟

304

کد خبر: 898002

وب گردی

وب گردی