طهرانچی: سازمان سنجش بر سر ظرفیت مکمل بازی درآورد / می ترسند دانشگاه آزاد اسلامی روی ریل ولایت باشد / اختیار دانشگاه آزاد اسلامی دست دولت نیست

سرپرست دانشگاه آزاد استان تهران و دانشگاه آزاد تهران مرکزی با بیان این نکته که  اختیار دانشگاه آزاد اسلامی دست دولت نیست، گفت: روش های تکراری دانشگاه های دولتی به درد ما نمی خورد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی در نشست شورای دبیران هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به آمار تکمیل ظرفیت اشاره کرد و گفت: ۶۴ نفر رشته های پزشکی دانشگاه خالی ماند با بازی سازمان سنجش بر سر ظرفیت مکمل. این بازی نشان می‌دهد که برخی از مسیری که دانشگاه آزاد اسلامی می روذ می ترسند. ما را دارند گرفتار چه کنم چه کنم می کنند. ما نباید در این دام بیفتیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) که فرمودند دانشگاه کارخانه آدم سازی است گفت: آیا دانشگاه آزاد اسلامی کارخانه آدم سازی است؟ به خودمان نمره دهیم.

وی با تاکید بر توجه به اساتید که از ارکان تعلیم و تربیت هستند، افزود: دانشگاه محیط تربیت است یا ماهیت صرفاً آموزشی دارد که افرادی بیایند مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دریافت کنند؟ اگر محیط تعلیم و تربیت است نقش مدیریت اعضای هیات علمی و محیط پیرامونی در این زمینه چیست؟

طهرانچی به ضرورت داشتن سبک تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم دانشگاه غیر خصوصی غیر دولتی کشور هستیم اگر ما این چنین هستیم سبک ما در تعلیم و تربیت چیست؟ آیا اساتیدی متناسب با این سبک تربیت می‌کنیم یا خیر؟ ما باید سبک داشته باشیم. لازم است جدا از سیر دولتی با یک نگاه خاص منبعث از یک نگاه متعالی که وابسته به رهبری است ویرانه ها را بسازیم.

وی با بیان این نکته که اختیار دانشگاه آزاد اسلامی دست دولت نیست، اضافه کرد: روش های تکراری دانشگاه های دولتی به درد ما نمیخورد ما دانشگاه خصوصی هستیم سبکمان مال خودمان است مصوبه ها را هم خودمان از اول تا آخر انجام می دهیم. چه کسی میگوید قالب‌های عمومی دولتی بایستی اینجا نیز باشد؟ آیا هر کسی که دکترا گرفت استاد است که سرکلاس برود مدرس است مربی است یا استاد است؟

سرپرست دانشگاه آزاد استان تهران گفت: استاد در زندگی دانشجو به عنوان قهرمان دانشجو مطرح می شود. کسی که دکتری می گیرد لزوما برای مدرس بودن آماده نیست هرچند برای محقق بودن آماده باشد.

طهرانچی با بیان این پرسش که چه کسی می‌گوید هرکس که مدرک دکترای گرفت می تواند در دانشگاه آزاد اسلامی وارد کلاس شود، افزود: بهترین آدم اگر نداند با یک دانشجوی بحران‌زده و دانشجویی که سوال دارد چگونه برخورد کند هر چقدر هم که خوب باشد آن خوبی هایش ظهور و بروز ندارد.

وی در ادامه گفت: استاد برای اینکه در کلاس حضور پیدا کنند و برای اینکه بدانند جریان پیچیده تعلیم و تعلم یک جریان متناسب با روز است باید آموزش ببیند.

سرپرست دانشگاه آزاد تهران مرکزی با بیان این پیشنهاد که اساتید در یک ترم دوره ویژه تمام وقت آموزش ببینند، گفت: برخی اساتید سرشان در کتاب و درس بوده و نمی دانند چگونه با دانشجوی بحران زده برخورد کنند و چقدر به او و مسائل او نزدیک شوند. به استاد یاد دهیم که حدش چقدر است.

طهرانچی با ابراز امیدواری برای متحول شدن دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر کلانتری گفت: در خدمت آقای کلانتری به عنوان یک سرباز هستیم تا در تهران، پیشرو در ساختن یک دانشگاه کارخانه آدم سازی باشیم.

خبرنگار: محمد توحیدی راد

کد خبر: 898008

وب گردی

وب گردی