وزارتخانه های نفت رکورددار واردات هستند

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه واردات حرام شرعی است گفت: وزارتخانه‌های نفت، نیرو، راه و بخشی از وزارت صنعت و بهداشت، رکورددار واردات هستند.

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا فولادگر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شد؛ در این راستا مقام معظم رهبری نیز در پیام سال با صراحت اعلام کردند واردات کالایی که امکان تولیدش در داخل وجود دارد، حرام شرعی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات در تولید داخل تصریح کرد: علیرغم اینکه رشد اقتصادی به لطف فروش نفت مثبت شده است، اما در بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی با رکود شدید مواجه هستیم؛ این رکود ناشی از این است که علیرغم توان فنی و مهندسی داخلی و جوانان خلاق و فعال با حجم عظیمی از واردات مواجه هستیم.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مورد واردات برخی کالاها مانند توربین، الکترو موتور، شیرآلات، مبدل، کابل برق، پکیج، لوازم خودرو، لوازم پزشکی و ... افزود: اولین وزارتخانه‌ای که آمار بالای واردات را دارد، وزارت نفت است، بعد از آن وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی؛ البته بخشی از وزارت صنعت و وزارت بهداشت و درمان نیز اقدام به واردات می‌کنند.

فولادگر ادامه داد: این واردات از کشورهای کره، ایتالیا، هند، آلمان، اتریش، اروپا و چین صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در گزارش کمیسیون حمایت از تولید داخلی نام شرگکت های داخلی که توان تولید دارند را نیز ذکر کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: در جای خود، در مورد میزان قاچاق کالا و تأثیر آن بر تولید، گزارش جداگانه‌ای را ارائه خواهیم داد؛ مشکل امروز واردات رسمی است که تولید داخلی را فلج کرده است.

فولادگر از طرح کمیسیون برای اصلاح قانون حداکثر استفاده از تولید داخلی خبر داد و گفت: رخنه‌های قانونی برای واردات وجود دارد که باید در قالب این طرح، آن را حل کنیم.

304

کد خبر: 898013

وب گردی

وب گردی