رئیس هیئت پارلمانی مالزی: اقدام آمریکا درباره قدس امنیت منطقه را بر هم می‌زند

رئیس هیئت پارلمانی مالزی گفت که تصمیم آمریکا برای انتقال پایتختی رژیم صهیونیستی از تل‌اویو به قدس ناقض حقوق فلسطینی‌ها است و باعث برهم خوردن امنیت و ثبات منطقه می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، این نماینده مجلس مالزی در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که در محل هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است، با محکوم کردن اقدام آمریکا در اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی گفت: ما از این اقدام آمریکا نگران هستیم. این تصمیم باعث مخدوش کردن امنیت و ثبات منطقه می شود که ناقض حقوق فلسطینی‌ها است.

به گفته وی وضعیت و سرنوشت نهایی قدس باید از طریق راه حل مسالمت آمیز و مذاکره مبتنی بر عدالت و مطابق با روح منشور سازمان ملل حل شود.

رئیس هیئت پارلمانی مالزی به جنایات در میانمار اشاره و اظهار کرد: بحران بشردوستانه در میانمار رخ داده که باعث آواره شدن مسلمانان روهینجیا شده است. این وضعیت باعث شده که مسلمانان روهینجیا به کشور بنگلادش بروند که طبق گزارش سازمان ملل ۸۶۰ هزار روهینجیایی در بنگلادش آواره شده‌اند.

وی در پایان از دولت میانمار خواستار برقراری صلح و ثبات در منطقه راخین میانمار شد و تاکید کرد که همه باید به فکر صلح و ثبات و امنیت منطقه باشیم.

304

کد خبر: 898056

وب گردی

وب گردی