تقسیم دانشگاه آزاد اسلامی به 10 منطقه

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: در طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی به 10 منطقه تقسیم شود که هر منطقه شامل 3 استان می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست مشترک دکتر محمدمهدی زاهدی رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه سه شنبه شب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت رشته ها و تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تاکید رئیس هیات موسس و امنا و رئیس دانشگاه بر ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و سایر بخش های دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی یکی از طرح های این دانشگاه برای بهبود وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: طرح آمایش پس از کارشناسی های فراوان و برگزاری نشست های تخصصی تدوین و اجرای آن آغاز شده است. بر اساس این طرح قرار است دانشگاه آزاد اسلامی به 10 منطقه تقسیم شود که هر منطقه شامل 3 استان می شود.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اجرای طرح آمایش موجب می شود توسعه رشته محل ها، واحدها و مراکز آموزشی متناسب با نیازهای کشور، امکانات و میزان تقاضای استان ها باشد.

دکتر رهایی با اشاره به کاهش تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه و افزایش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور گفت: در این فضای رقابتی باید از فرصت ها و برنامه های مدون همچون ساماندهی رشته ها، ایجاد رشته های جدید کاربردی و مهارتی به ویژه رشته های مهارتی و بین‌ رشته ای، حذف رشته های مشابه و موازی در واحدهای مجاور استان و توسعه رشته ها بر اساس طرح آمایش آموزشی بهره برد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه اکنون حدود یک میلیون و 550 هزار دانشجو و 28 هزار عضو هیات علمی فعال دارد، اظهار داشت: برخی از اعضای هیات علمی به دلیل کاهش تعداد دانشجویان امکان فعالیت لازم را ندارند و موظفی آنها تکمیل نمی شود که می توان با ارزیایی وضعیت اعضای هیات علمی متناسب با تخصص اعضا و نیاز منطقه از ظرفیت آنان استفاده شود.

وی با اشاره به طرح تعاون استانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح که آیین‌نامه اجرایی آن از سوی دکتر فرهاد رهبر به واحدها ابلاغ شده، در کارگروه استانی با ترکیب معاونان آموزشی واحدها و مراکز آموزشی استان که به ریاست رئیس شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی استان تشکیل می شود نسبت به تکمیل ساعت موظف تدریس اعضای هیات علمی دارای کسر ساعت موظفی در سایر واحدها و مراکز آموزشی استان تصمیم گیری می شود.

کد خبر: 898059

وب گردی

وب گردی