تعامل دولت و کمیته امداد /انتقال ۱۵۷میلیارد تومان یارانه به کمیته امداد

رئیس کمیته امداد گفت: دولت افزایش مستمری ۹ ماه گذشته را که به ما قول داده بود در قالب یک فقره چک ۲۴۷ میلیارد تومانی پرداخت کرد که به حساب صندوق ولایت امداد واریز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سید پرویز فتاح در مراسم رونمایی از برنامه‌های جدید حوزه اشتغال و خودکفایی گفت: یکی از آمال ما بود که یارانه مددجویان خود را پرداخت کنیم زیرا در برخی از خانوارها سرپرست خانوار زندانی بود و دسترسی خانوار به حساب وجود نداشت.

وی افزود: با تعامل دولت و کمیته امداد این موضوع حل شد و دولت به ما اعتماد کرد به طوری که 157 میلیارد تومان یارانه عمومی مردم از سوی سازمان هدفمندی به ما منتقل شد.

فتاح افزود: یک و نیم میلیون خانوار تحت پوشش کمیته امداد از دولت یارانه دریافت می‌کردند که هم اکنون این کار به ما واگذار شد و ما می‌توانیم یارانه حدود 3 میلیون نفر از مددجویان را پراخت کنیم.

فتاح همچنین گفت: شب گذشته دولت افزایش مستمری 9 ماه گذشته را که به ما قول داده بود پرداخت کرد. این مستمری از سوی دولت و مجلس تصویب شده بود، در کمیسیون اقتصادی نیز به تصویب رسید و از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شد که شب گذشته یک فقره چک به مبلغ 247 میلیارد تومان به ما پرداخت شد که ساعت 12 شب به حساب صندوق ولایت امداد واریز کردیم.

وی گفت: همه نیروهای برنامه‌ریزی و مدیریت کمیته امداد تا صبح بیدار بودند تا این مبلغ به حساب مددجویان واریز شود به طوری تا ساعت 12 و نیم شب حدود400 هزار نفر از مددجویان این مستمری را دریافت کردند.

رئیس کمیته امداد از همکاری بانک‌ها با امداد ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه در این شرایط حساس اقتصادی بانک‌ها همکاری بسیاری خوبی با ما دارند.

فتاح با اشاره به بودجه 97 کشور اظهار کرد: برای کمیته امداد و بهزیستی کشور مبلغ 2 هزار میلیارد تومان تصویب شده که از این مبلغ 1400 میلیارد بودجه کمیته و 600 میلیارد بودجه بهزیستی کشور در نظر گرفته شده است، اما به نظر ما بودجه کمیته کم است و به دنبال افزایش بودجه خود تا 2 هزار میلیارد تومان هستیم.
706

کد خبر: 898065

وب گردی

وب گردی