چهره زشت تئاتر شهر یک روز پیش از جشنواره فجر

در حالی که تنها یک روز به برگزاری جشنواره تئاتر فجر باقی مانده است چهار راه ولیعصر به عنوان مرکز برگزاری این جشنواره همچنان چهره ای آشفته با حضور دستفروش های مختلف دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر در حالی فردا آغاز می شود که چهار راه ولیعصر به عنوان منطقه ای که تئاتر شهر در آن واقع شده است مکان دستفروش ها شده است.

جشنواره تئاتر فجر که بزرگترین رویداد در زمینه هنرهای نمایشی در کشور است به صورت بین المللی برگزار می شود و آثاری از کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، ترکیه و عراق در این رویدادی نمایشی حضور دارند.

اما سال ها است که محوطه تئاتر شهر که شامل خیابان های منتهی به این مکان فرهنگی و هنری می شود و اصلی ترین مکان برگزاری جشنواره تئاتر فجر به شمار می آید به منطقه ای برای تجمع دستفروش ها تبدیل شده است.

این در حالی است که شهرداری تهران تاکنون چندین بار اقدام به جمع آوری دستفروش های این منطقه کرده است اما هیچ گاه طرح وایده مناسبی برای ساماندهی محوطه تئاتر شهر انجام نشده است.

شاید تنها راه ساماندهی این مکان جمع آوری دستفروش ها نباشد و با تشکیل بازارچه ای سنتی که فضای آن متناسب با تئاتر شهر و چهار راه ولیعصر باشد بهترین گزینه برای نظم بخشیدن به این منطقه فرهنگی و هنری باشد اما آنچه در حال حاضر از خیابان های منتهی به تئاتر شهر به عنوان نماد تئاتر ایران وجود دارد، منطقه ای آشفته و بدون نظم است که چهره ای نامناسب به فرهنگی ترین چهار راه کشور داده است.

501

کد خبر: 898078

وب گردی

وب گردی