امروز فساد بیشتر از دشمنان، انقلاب را تهدید می‌کند

نماینده مردم اهر و هریس با انتقاد از وضعیت بیکاری و اشتغال کشور، گفت: ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان به نمایندگان بیکاران تحصیلکرده و فقرا هستند.

به گزارش ایسکانیوز، بیت‌الله عبداللهی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس ضمن تسلیت به بازماندگان دریادلان سانچی، گفت: اولین مطلب من خطاب به رییس‌جمهور است. آقای روحانی مردم زلزله زده ارس‌باران خواهان اجرای بند «د» تبصره ۱۳ قانون بودجه ۹۶ و تامین بار مالی آن از محل بند «م» ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت هستند.

وی افزود: زلزله زدگان ارسباران به علت عدم اجرای قانون با قطع یارانه خود مواجه شده‌اند و از دریافت هرگونه تسلیحات بانکی محروم شده‌اند. آقای رییس‌جمهور سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی زلزله زدگان ارسباران را در یابید. آقای رییس‌جمهور از شما می‌خواهم هرگونه ارتقا و پرداختی به مدیران دولت را به تولید، اشتغال و صادرات گره بزنید.

عبداللهی ادامه داد: در زمینه ارائه تسهیلات بانکی، اشتغال و تولید اختیارات بیشتری بدهید و از هرگونه تمرکزگرایی در این زمینه خودداری کنید. آقای رییس‌جمهور می‌توان در ظرف دو ماه کلیه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که مانع اشتغال و سرمایه‌گذاری و تولید است را جمع‌آوری کرده و اصلاح کرد. سرمایه‌گذاری تنها تزریق وام به جامعه نیست. بیکاری به وضعیت بحرانی رسیده و ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان به نمایندگان بیکاران تحصیلکرده و فقرا هستند که کار و اشتغال ندارند.

نماینده مردم اهر و هریس ادامه داد: دهه فجر فرا می‌رسد. کدام پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های اهر و هریس بهره‌برداری می‌شود؟ سیستم اداری کشور غولی است که تمام درآمد کشور را می‌بلعد و دولت برای کوچک‌ترین کارهای عمرانی مانند تعمیرات مدارس و تامین آب و برق مدارس مشکل داشته، حتی برای نگهداری پروژه‌های عمرانی اعتبار ندارد. فرهنگیان و بازنشستگان خواهان عدالت پرداختی هستند.

عبداللهی ادامه داد: راه‌آهن تبریز، اهر، هریس درخواست بحق مردم هریس است. آقای آخوندی ۲۲ سال است راه تبریز، اهر و هریس اجرا می‌شود. شما توانایی تکمیل این راه را دارید، چرا مردم این منطقه هر روز باید شاهد قتل و سوختن فرزندان خود باشند؟ چرا تکمیل این راه را جدی نمی‌گیرید؟ به جای فشار به مردم به مفسدین بیت‌المال فشار بیاورید و سیستم اداری را کوچک‌تر کنید تا هزینه‌ها کمتر شود. جلوی دزدی‌ها را در سیستم‌های مختلف اداری بگیرید. چرا وقتی کم می‌آوریم یارانه‌ها را قطع می‌کنیم؟ چرا فقط بلدیم قیمت بنزین را افزایش دهیم؟ تا فساد، دزدی و رانت‌خواری برچیده نشود توسعه شتاب نمی‌گیرد. فساد امروز بیشتر از دشمنان، انقلاب را تهدید می‌کند.

304

کد خبر: 898085

وب گردی

وب گردی