نایب رییس مجلس موریتانی: اگر ۷۰ سال از اشغال قدس بگذرد آن را پس می‌گیریم

نایب رییس مجلس موریتانی با بیان اینکه همه ملت مسلمان باید در برابر تصمیم آمریکا درخصوص قدس همبستگی کنیم، گفت: اگر ۷۰ سال هم بگذرد قدس را پس می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، محمد شیخ نایب رییس مجلس موریتانی طی سخنانی در سیزدهمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: همه ملت‌های مسلمان باید در برابر تصمیم نابخردانه‌ای که آمریکا گرفته همبستگی کنیم و من تاکید می‌کنم اگر ۷۰ سال هم از این اشغال بگذرد بایستی بتوانیم که قدس را پس بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که برای ما اهمیت دارد و دغدغه جهان اسلام است، مساله فلسطین است که امیدواریم در این اجلاس تصمیمات بسیار جدی در جهت حمایت از فلسطین گرفته شود و باعث شود که بتوانیم در کنار مردم فلسطین باشیم و قدس را به عنوان پایتخت مستقل فلسطین اعلام کنیم.

به گزارش ایسنا، رییس هیات پارلمانی نیجر نیز در سخنانی در این اجلاس حادثه زلزله کرمانشاه در ایران و همچنین نفتکش ایرانی را تسلیت گفت و اظهار داشت: می‌خواهم درباره تروریسم صحبت کنم بلایی که در هیچ کشوری فروگذار نکرده است. امیدوارم همبستگی کشورها برای این مساله تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: از امت‌های اسلامی می‌خواهیم برای کمک به تروریسم و پیامدهای منحوس آن از هیچ تلاشی دریغ نکنند. امیدوارم راه‌حلی برای این مساله در پیش گرفته شود.

رییس هیات پارلمانی نیجر در پایان خاطرنشان کرد: هیات اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی می‌تواند برای یافتن راه‌حل در این زمینه تلاش کند.

304

کد خبر: 898093

وب گردی

وب گردی