رییس هیات پارلمانی افغانستان: مساله فلسطین از مسائل اعتقادی کشورهای اسلامی است

رییس هیات پارلمانی افغانستان با اشاره به اینکه تصمیم آمریکا در مساله قدس از سوی سازمان ملل هم محکوم شناخته شد، گفت: مساله فلسطین از جمله مسائل اعتقادی کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، محمد طیب اعطا رییس هیات پارلمانی افغانستان طی سخنانی در سیزدهمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: کشورهای مسلمان گرفتار انواع چالش‌های زندگی، جنگ، بیکاری، فقر و مشکلات محیط زیستی هستند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدوارم این کنفرانس فرصت مناسبی برای تبادل نظر و تدوین استراتژی‌های موجود در جهان اسلام به ویژه مسائل اساسی آن باشد.

رییس هیات پارلمانی افغانستان همچنین بیان کرد: کشور افغانستان با مردم مسلمان و متدین خود سال‌هاست که در دفاع از ارزش‌های ملی در برابر متجاوزان می‌جنگد و همه روزه ده‌ها تن از فرزندان خود را در اثر جنگ‌های مداوم از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: این کشور بهترین موقعیت را در قاره آسیا داشت و زمینه‌های مناسب ترانزیت و کالا را برای کشورهای منطقه فراهم می‌سازد.

طیب اعطا در ادامه با اشاره به اینکه مساله فلسطین از جمله مسائل اعتقادی کشورهای اسلامی است، گفت: اسرائیل دامنه تجاوزات خود را به بیت‌المقدس بیشتر می‌کند و همه می‌دانیم که در مورد مناقشه‌های فلسطین و اسرائیل بارها سازمان ملل تصمیماتی را گرفته اما عملیاتی نشده است.

رییس هیات پارلمانی افغانستان در پایان با اشاره به اقدام آمریکا در مورد قدس اظهار کرد: تصمیمی که آمریکا در مساله قدس گرفت، احساسات مسلمانان را برانگیخت و البته سازمان ملل هم این تصمیم را محکوم کرد.

304

کد خبر: 898095

وب گردی

وب گردی