رییس هیات پارلمانی آذربایجان: تصمیم آمریکا در مساله قدس منافی قوانین بین‌المللی است

رییس هیات پارلمانی آذربایجان تاکید کرد: تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل منافی و مغایر قوانین بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، گوهر بخشایش رییس هیات پارلمانی آذربایجان طی سخنانی در سیزدهمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: تصمیم رییس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موجب نگرانی همه ما شده است و این اقدام تاثیر منفی در عرصه بین‌الملل می‌گذارد و منافی با قوانین بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد این تصمیم می‌تواند آسیب فراوانی به منطقه خاورمیانه وارد کند و آمریکا باید در مورد آن تجدید نظر نماید.

رییس هیات پارلمانی آذربایجان ادامه داد: کشور آذربایجان همواره حمایت خود را از حقوق مردم فلسطین اعلام می‌کند و خواستار حمایت مسالمت‌آمیز در این زمینه است. در سال ۲۰۱۷ نیز کنگره‌ای را در این زمینه در آذربایجان برگزار کردیم.

بخشایش ادامه داد: کشورهای اسلامی باید با یکدیگر همبستگی داشته باشند زیرا دشمنان ما درصدد هستند که چهره اسلام را خدشه دار کنند و برگزاری اینگونه اجلاس‌ها می‌تواند در اتحاد میان کشورهای اسلامی متحد باشد.

رییس هیات پارلمانی آذربایجان در پایان به مساله قره‌باغ اشاره کرد و گفت: اتحادیه پارلمانی که نشات گرفته از سازمان همکاری‌های اسلامی است مخالفت خود را با هرگونه تعرض نسبت به سرزمین قره‌باغ اعلام کرده است که امیدواریم این مساله هم به خوبی حل و فصل شود.

304

کد خبر: 898100

وب گردی

وب گردی