آمادگی مجلس برای همراهی با دولت در بکارگیری TOD در حمل و نقل ریلی

سخنگوی کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه از روش TOD از جمله روشهای موفق در توسعه و یکپارچگی حمل و نقل در کشورهای پیشرفته است، گفت: مجلس از تمامی ظرفیت های خود برای کمک به دولت در این زمینه استفاده می کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین، افزود : به نظر می رسد رویکرد وزارت راه در استفاده از این روش به خصوص در حمل و نقل ریلی، رویکردی مناسب است و اگر این وزارت خانه موانع بکارگیری این طرح را برطرف کند، می توان گفت تنها راه تکمیل پروژه های نیمه تمام و برون رفت از مشکلات ناوگان حمل و نقل بهره برداری از این روش است.

او اظهار داشت : اگر دولت برای اجرای این روش لایحه ای به مجلس ارائه کند، حمتاً این لایحه مورد توجه و حمایت نمایندگان قرار می گیرد و کمیسیون عمران مجلس از تمامی ظرفیت های خود برای کمک به دولت در این زمینه استفاده می کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه کشورمان باید به سوی روش های نوین و جدید حمل و نقل گام بردارد، تصریح کرد: این روش باید در تمام حوزه های حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی مورد توجه و بهره برداری قرار بگیرد.

بدری گفت: مطالعات نشان می دهد که از این روش در تمام کشورهای پیشرفته استفاده شده و تجربه موفقی محسوب می شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین، افزود: این روش تا حد بسیاری می تواند بر کاهش بار ترافیکی در شهرها جاده ها ، کاهش تصادفات ، ایجاد ایمنی و حفظ محیط زیست موثر باشد و تجربه کشورهای پیشرفته تاییدی بر این مدعاست.

او در عین حال راه اندازی قطارها و خطوط حومه ای را در بکارگیری این روش موثر خواند و اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد هستیم که با افزایش مهاجرت ها به شهرها یزرگ و کلان شهرها، مناطق و شهرهای حومه ای و اقماری به وجود آمده اند که مردم این مناطق نیاز مبرمی به ارتباط تنگاتنگ با شهرهای بزرگ دارند و راه اندازی قطارهای حومه ای نه تنها می تواند به حل مشکلات ترافیکی آنان کمک کند بلکه تاثیرات بسیار زیادی بر شرایط محیط زیستی و کاهش آلودگی در کلان شهر ها دارد.

بدری ایمنی و افزایش کمیت سفرها را از جمله دیگر مزایای راه اندازی قطارها و خطوط حومه ای عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: باید توجه داشت که در برخی از ساعت های معین رفت و آمد افزایش زیادی دارد و استفاده از حمل و نقل ریلی می تواند حجم زیادی از مسافران را در این زمان جابجا کند.

سخنگوی کمیسیون عمران خواستار همکاری شهرداری های شهرهای بزرگ با راه آهن برای احداث ایستگاه هایی خدمت رسان در مناطق پرجمعیت شد و گفت: اگر بتوانیم کیفیت و کمیت حمل و نقل عمومی ریلی را افزایش دهیم این طرح می تواند موجب سوق دادن مردم به استفاده از خدمات ریلی و کاهش مصرف اتومبیل های شخصی در کلان شهرها و اطراف آنها شود.

401

کد خبر: 898149

وب گردی

وب گردی