«سند گمنامی»  یک شهید منتشر شد

کتاب «سند گمنامی» زندگی و خاطرات طلبه شهید مدافع حرم احمد مکیان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «سند گمنامی» به زندگی و خاطرات طلبه شهید مدافع حرم، احمد مکیان می پردازد.

این کتاب، در 6 فصل، خاطرات اعضای خانواده، خویشاوندان، دوستان و همرزمان از زندگی و فعالیت های این شهید در دور های کودکی و نوجوانی، جوانی، سوریه، ازدواج و شهادت می آید و کتاب با تصاویر دوره های مختلف زندگی شهید به پایان می رسد.
کتاب «سند گمنامی» به همت گروه تحقیقاتی احیا و گروه فرهنگی تبلیغی فاطمه الزهرا (س) شهرضا تدوین و با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم :
گمنامی را دوست داشت. در وصیت‌نامه‌اش به این نکته صریح اشاره کرده بود که مرا غریبانه تحویل بگیرید؛ غریبانه تشیع کنید و غریبانه در بهشت معصومه، قطعۀ۳۱ به خاک بسپارید. برای گمنام‌ماندنش تدبیری هم اندیشیده بود. وصیت کرده بود که چیزی روی قبرش ننویسیم. فقط بنویسیم: «پرِ کاهی تقدیم به پیشگاه حق تعالی».

احمد مکیان در نیمۀ آبان‌ سال ۱۳۷۳ در خانواده‌ای مذهبی در استان خوزستان متولد شد. پدر او از روحانیان و مبلغان فعال در منطقه بود. احمد در نوجوانی به حفظ قرآن و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی موفق شد. حضور او در فعالیت‌های فرهنگی و هم‌نشینی با طلاب و روحانیون او را به حضور در حوزۀ علمیه علاقه‌مند کرد. پس از مشورت با دوستان و آشنایان وارد حوزۀ علمیه شد. یک سال در شهر سربندر و مدتی در حوزۀ علمیۀ قم به تحصیل مشغول شد.

با شروع جنایات داعش در منطقه برای حضور در سوریه و جهاد در راه خدا احساس وظیفه کرد. با کمک یکی از دوستان و حضور در تیپ فاطمیون با هویتی افغانی وارد صحنۀ نبرد شد و نامش را در زمرۀ مدافعان حریم اهل‌بیت (ع) ثبت کرد. پس از چند مرحله حضور در جبهه‌های نبرد، احمد با مشورت خانواده تصمیم گرفت ازدواج کند بعد از مدت کوتاهی پس از ازدواج، مجدداً عازم میدان‌های نبرد شد. احمد سرانجام در تاریخ ۱۷خرداد۱۳۹۵ و در بیست ‌و ‌یک ‌سالگی به آرزوی دیرینه‌اش رسید و هم‌نشین رفقای شهیدش شد. پیکر این شهید عزیز پس از تشییع در آبادان و قم، طبق وصیتش در آرامگاه بهشت ‌معصومۀ قم، قطعۀ ۳۱ آرام گرفت.

کتاب «سند گمنامی» زندگی و خاطرات طلبه شهید مدافع حرم احمد مکیان توسط گروه تحقیقاتی احیا و گروه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) در 104 صفحه با قیمت 6 هزار تومان منتشر شد.

502

کد خبر: 898159

وب گردی

وب گردی