جمهوری اسلامی ایران قلب تپنده مقاومت در لبنان است  / مفتخرم از دانشگاه آزاداسلامی بازدید کردم

رئیس مجلس لبنان در دیدار با دکتر ولایتی تاکید کرد : برای همیشه من و برادرم سید حسن نصرالله دو روح در یک پیکر هستیم و مبانی جمهوری اسلامی ایران از شالوده های ساختاری ما بوده و هست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز ؛ دکترعلی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در دیدار با نبیه بری رییس مجلس لبنان و جبهه عمل با اظهارخوشحالی از این دیدار گفت: ایشان قبل از انقلاب اسلامی ایران در شکل گیری جبهه مقاومت و مبارزه با اسراییل نقش روشنی داشتند.

وی با اشاره به نقش بری در ایجاد جبهه عمل در لبنان اظهار داشت: کار مهمی که از سوی جبهه عمل و حزب الله لبنان صورت گرفت در مرحله اول شیعیان را متحد کردند و توانستند حمایت اهل سنت و سایر فرق را جذب کنند

مشاورمقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به لبنان ابرازداشت : این کشور بیشترین آرامش را در میان کشورهای عربی دارا است و امروز آقای نبیه بری به عنوان یک دوست که قدمت این دوستی به اندازه انقلاب ایران است در کنار ما قرار دارند و بسیار خوشحالیم و خوش آمد می گوییم.

ولایتی در پایان با اشاره به داستانی که در آن اقداماتی برای ایجاد وحدت بین جبهه عمل و حزب الله سه روز طول کشید خاطرنشان کرد : بعد از این تلاش ها بود که آشتی میان جبهه عمل و خزب الله برقرار شد.

در ادامه نبی بری رئیس مجلس لبنان در این دیداراظهار داشت: در دیدار روز گذشته با رهبر انقلاب اسلامی شنیدیم که ایشان گفتند که چگونه باید در مقابل امپریالیسم آمریکایی دست به مقاومت بزنیم، ایشان به ما فرمودند تنها از طرق سیاسی و نظامی سخت افزاری نمی توان با جبهه استکبار مبارزه کرد بلکه باید در مسیر علمی هم این مساله دنبال شود.

وی گفت: برای ثبت در تاریخ می گویم که این جمهوری اسلامی ایران بود که پایه و مبنای قلب تپنده مقاومت و انقلاب در لبنان بود و رهبری جنبش ما هم با امام موسی صدر بود که وی هم ایرانی بود و خواهان مبارزه با اسرائیل با همان امکانات کم و ناچیز در آن زمان بود.

بری تصریح کرد: هم چنین مسول تشکیلاتی که برای این مسائل برنامه ریزی میکرد مرحوم شهید چمران بود. در سال ۱۹۷۴ اولین عملیات مقاومت در لبنان بود. ما در آن زمان اینطور می دیدیم که اسرائیل مطامعی در لبنان دارد و در نتیجه ما نباید اجازه بدهیم که آنها خاک کشور ما را اشغال کنند و باید دست به مقاومت می زدیم که اینطور هم شد.

رئیس مجلس لبنان ادامه داد: وقتی که حزب الله از درون جنبش امل شکل گرفت یک رویارویی مغایرتی مابین ما بروز کرد و عوامل خارجی هم دست به مداخلاتی زدند و در آن زمان آقای ولایتی وزیر امور خارجه ایران بودند و نقش بسیار بزرگی در حل آن مسائل داشت و من آن زمان را فراموش نمی کنم.

وی افزود: از آن زمان تا امروز و انشالله برای همیشه من و برادرم سید حسن نصرالله دو روح در یک پیکر هستیم و مبانی جمهوری اسلامی ایران از شالوده های ساختاری ما بوده و هست.

بری گفت: امروز بیش از هر زمانی هم در لبنان و هم در ایران و هم در میان دیگر کشورهای اسلامی نیازمند وحدت هستیم چرا که توطئه های بزرگی بسیاری علیه ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: چرا که هم اکنون با سیاست مدار جدیدی در آمریکا روبرو هستیم که مواضع ثابتی ندارد و نمی توانم در کلام وصف شخصیت متزلزل وی را داشته باشم‌.

نبیه بری در پایان خاطرنشان کرد : سپاس گذاری می کنم به خاطر دیداری که شکل گرفت و توفیقی بود تا دانشگاه آزاد اسلامی را ببینم و‌مفتخرم که توانستم از این مجموعه بازدید کنم.

کد خبر: 898172

وب گردی

وب گردی