هنوز ارتباط اقتصادی میان کشورهای اسلامی برقرار نشده است

رئیس مجلس با بیان اینکه هنوز ارتباط اقتصادی میان کشورهای اسلامی برقرار نشده است، گفت: اختلافات در سایه همکاری های اسلامی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، 27 دی ماه) در حاشیه برگزاری سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با عبدالواحد الانصاری نایب رئیس مجلس مغرب دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی با مهم دانستن کشور مغرب و ضرورت توسعه روابط فیمابین گفت: کنفرانس حاضر اتحاد خوبی میان مجالس کشورهای اسلامی ایجاد می کند و از اختلافات آن ها می کاهد.

وی در ادامه با بیان اینکه علاقمندیم برای ادامه همکاری ها بسترسازی شود، یادآور شد: در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید روابط گسترش یابد به خصوص تجار دو کشور باید یکدیگر را مورد شناسایی قرار دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هنوز ارتباط اقتصادی میان کشورهای اسلامی برقرار نشده است، عنوان کرد: اختلافات در سایه همکاری های اسلامی کاهش خواهد یافت و افزایش سفرها در سطوح مختلف روابط را عمیق تر می کند.

عبدالواحد الانصاری نایب رئیس مجلس مغرب نیز در این دیدار ضمن تشکر از مهمان نوازی و برگزاری کنفرانس گفت: در خصوص حادثه نفتکش و از بین رفتن کادر ایرانی آن به شما تسلیت می گویم.

نایب رئیس مجلس مغرب در ادامه افزود: امیدواریم بعد از برگزاری نشست سیزدهم این کنفرانس در تهران، شاهد برگزاری چهاردهمین نشست در رباط باشیم، ضمن اینکه این کنفرانس محتوای دقیق و ژرفی دارد.

وی ادامه داد: از دیرباز میان پادشاهی مغرب و ایران روابط برقرار بوده لذا از گسترش مناسبات دو کشور در حوزه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بسیار خرسند خواهیم شد.

نایب رئیس مجلس مغرب در پایان با بیان اینکه کشور مغرب دروازه ورود به آفریقا است و موقعیت مهمی دارد، خاطرنشان ساخت: این موقعیت در حوزه مقابله با تروریسم و بهبود وضعیت معیشتی مردم بسیار مهم است و امیدواریم این دیدار پایه ای برای تداوم مناسبات فیمابین باشد.

304

کد خبر: 898175

وب گردی

وب گردی