جزئیات حمایت های دانشگاه آزاد از واحدهای مستقر در مراکز رشد

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات از آغاز فراخوان جذب ایده‌های پژوهشی و طرح‌های فناورانه در قالب هسته‌های پژوهشی و واحدهای فناور به منظور استقرار در مرکز رشد «بیوفناوری، اصلاح ژنوم‌های جانوری و گیاهی، توسعه وکتورهای نوترکیب و نانوفناوری» واحد علوم و تحقیقات خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد علوم و تحقیقات، دکتر فاطمه عزیزآبادی فراهانی با اعلام این خبر گفت: مرکز رشد «بیوفناوری، اصلاح ژنوم های جانوری و گیاهی، توسعه وکتورهای نوترکیب و نانوفناوری» واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ایجاد، توسعه و رشد کسب‌وکارهای کوچک و دانش‌بنیان و تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه در حوزه‌های تخصصی مربوط به این مرکز رشد، مرحله تأسیس را گذرانده و در حال فعال‌سازی است.

وی افزود: این مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات، با ارایه خدمات حمایتی از ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال صاحب ایده در حوزه‌های نانوفناوری، بیوتکنولوژی و تولید ژنوم‌ها و وکتورهای نوترکیب پشتیبانی می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات اظهار داشت: دکتر فرهاد رهبر بر جذب ایده‌های پژوهشی و طرح‌های توجیهی و حمایت از آنها در قالب طرح‌های فناورانه تاکید بسیار دارند بنابراین در واحد علوم و تحقیقات با تمام توان از کارآفرینان و متقاضیانی که بر روی ایده و یا محصولات اولیه در حوزه‌های مورد اشاره فعالیت می‌کنند، حمایت خواهیم کرد.

دکتر عزیزآبادی فراهانی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند درخواست‌ها و اعلام آمادگی خود را به دفتر توسعه فناوری، کارآفرینی و ارتباط با صنعت واحد علوم و تحقیقات ارائه کنند، خاطرنشان کرد: مرکز رشد «بیوفناوری، اصلاح ژنوم‌های جانوری و گیاهی، توسعه وکتورهای نوترکیب و نانوفناوری» واحد علوم و تحقیقات با ارائه فضای اداری، فنی و آزمایشگاهی همراه با خدمات حمایتی با حداقل هزینه برای شرکت‌های نوپا و کارآفرین، به یاری این شرکت‌های کوچک در حوزه‌های تخصصی مربوطه می‌پردازد.

وی مراکز رشد را بستری برای تبدیل نوآوری‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی به محصولات و نیز ترغیب کارآفرینی و توسعه تکنولوژیک دانست و افزود: واحدهای فناور مستقر در این مراکز، از امکاناتی نظیر تامین فضای کاری اداری در حد مقدورات واحد علوم و تحقیقات، اینترنت دانشگاه و سالن‌های کنفرانس، دوره‌های آموزش و مشاوره در حوزه‌های در حوزه مدیریت کسب‌وکار و مشاوره‌های حقوقی، مدیریتی و تجاری‌سازی و... بهره‌مند خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات از ارزیابی عملکرد و ارائه مشاوره به واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد به عنوان مهمترین حمایت این واحد دانشگاهی از صاحبان ایده نام برد و گفت: معرفی واحدهای فناور در افکار عمومی و بازارهای هدف، از طریق ابزارهای اطلاع‌رسانی واحد علوم و تحقیقات و کمک به آنها جهت دریافت تسهیلات مالی، از دیگر حمایت‌هایی است که توسط این واحد صورت خواهد گرفت.

دکتر عزیزآبادی فراهانی در پایان با اشاره به ظرفیت علمی واحد علوم و تحقیقات برای پشتیبانی علمی – تخصصی از فعالیت‌های مرکز رشد و مراکز تحقیقاتی، گفت: وجود دانشکده های متعدد، گروه‌های آموزشی تخصصی، اساتید برجسته و شاخص و همین طور ظرفیت قابل اتکای دانشجویان

کد خبر: 898186

وب گردی

وب گردی