نباید اجازه دهیم تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت کشورش به قدس محقق شود

رئیس هیأت پارلمانی کویت گفت: نباید اجازه دهیم تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت کشورس به قدس محقق شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، رئیس هیأت پارلمانی کویت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو همکاری اسلامی در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، در سخنانی، اظهار داشت: دین اسلام دینی است که فرقی میان افراد در شرق و غرب قایل نیست لذا تفاوتی هم بین عرب و عجم وجود ندارد.

وی مسئله فلسطین و مسئله قدس را محور اصلی کشورهای اسلامی خواند و افزود: این مسئله نباید صرفا به جنبه اشغال فلسطین حتم شود بلکه باید منشا این موضوع مشخص شده و برای رفع آن راهکار ارائه شود.

«مسئله عضویت رژیم صهیونیستی در پارلمان اتحادیه عرب در حال حاضر مطرح است لذا کشورهای اسلامی نباید اجازه عضویت آنان در این کنفرانس بدهند چرا که رفتار رژیم صهیونیستی تبعیض آمیز بوده و همین امر سبب افزایش نفرت نسبت به آنها شده است».

رئیس هیأت پارلمانی کویت ادامه داد: همه کشورها باید از فلسطین حمایت کنند تا آنها به جایگاه واقعی خود برسند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ما معتقدیم در این راستا اقدامات عملی لازم است و توقع می رود تصمیمات خوبی در این راستا اتخاذ شود.

وی ادامه داد: دشمنان در گذشته از سیطره تعصبات سوء استفاده کردند و امروز شاهد رخدادهای تلخ در بین امت اسلامی از جمله فلسطین هستیم.

الروایی ادامه داد: وجود تشتت بین کشورهای اسلامی سبب شده امروزه با مشکلات گوناگونی مواجه باشیم لذا بهترین راهکار برای حاکمیت حق وحدت است. زمانی غیر مسلمان ها از اسلام به عنوان الگو نام می بردند اما امروزه احساس سرخوردگی می کنیم بنابراین باید مسائل مربوط به این حوزه را بررسی کنیم.

وی در خاتمه گفت: اگر به اختلافات دامن بزنیم مشکلات دو چندان می شود اگر آمریکا و اسرائیل را کم کنیم می توانیم در کنار 192 کشور قرار بگیریم؛ فلذا نباید اجازه دهیم تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت این کشور به قدس محقق شود.

304

کد خبر: 898204

وب گردی

وب گردی