احصا مشکلات توسط شوراها بر اساس شرایط بومی

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شوراها مشکلاتی را بر اساس شرایط بومی در هر منطقه از استان احصاء می‌کنند و به گوش مسئولان می‌رسانند.

به گزارش ایسکانیوز، خان محمد غیبی حاجیور رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در نشست اعضای این شورا با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: در حال حاضر جایگاه شوراهای اسلامی به درستی تبیین نشده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از نیروی انسانی یک ظرفیت و یک شاخص رشد محسوب می‌شود، افزود: این ظرفیت می‌تواند منشأ رشد برای استان های کمتر توسعه یافته محسوب می شود.

غیبی‌حاجیور با بیان اینکه شورا یک نهاد مشورتی و نظارتی است که با هم‌فکری و خرد جمعی به نتایج ویژه‌ای می‌رسد، ادامه داد: شوراهای اسلامی استان پل ارتباطی میان مردم شهرها و روستاهای استان با مسئولان است.

وی تصریح کرد: شوراها مشکلات را بر اساس شرایط بومی در هر منطقه از استان احصاء می‌کنند و به گوش مسئولان می‌رسانند و خدمات انجام شده را نیز به مردم انتقال می‌دهند.

غیبی‌حاجیور با اشاره به اینکه در قانون اساسی وظایف شورای اسلامی استان بیان شده است، گفت: در حال حاضر جایگاه شوراهای اسلامی به درستی تبیین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعضای شوراهای اسلامی در سطح استان آموزش لازم و کافی در خصوص اشراف به قوانین ببینند در حل مشکلات مردم موفق‌تر خواهند بود و تحقق این مهم نیازمند تخصیص اعتبار است.

غیبی‌حاجیور با بیان اینکه امروزه شورای اسلامی شهرها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و همین امر موجب اتخاذ تصمیمات قاطع و درست در امر خدمت رسانی به مردم خواهد شد، تاکید کرد: در شوراهای اسلامی روستاها تمام اعضای شورای دارای تحصیلات دانشگاهی نیستند و نیازمند آموزش در خصوص اشراف کامل به قوانین شورای اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است از طریق صدا و سیما حقوق و وظایف شوراها برای مردم تبیین شود تا انتظارات به جا از آنان داشته باشند.

901

کد خبر: 898249

وب گردی

وب گردی