اولین جرقه‌های مقاومت در فلسطین را شهید نواب صفوی زد / حرکت انقلابی ادامه پیدا می کند هرچند برخی شخصیت ها سازشکار شوند

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین طیبی تاثیرگذاری شهید نواب صفوی را فراتر از ایران عنوان و تصریح کرد: شهید نواب صفوی با داشتن روحیه اطاعت از بزرگان دین نه تنها در ایران بلکه در دنیای اسلام تاثیرگذار بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، شهید نواب صفوی را مبارزی دانست که از آغاز حرکتش در تمام کارهایش از نظر بزرگانی که به مسائل روز آگاهی سیاسی داشتند و از درجه علمی، معنوی و حوزوی بالایی برخوردار بودند استفاده می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طیبی تأثیرگذاری شهید نواب صفوی را فراتر از ایران عنوان و تصریح کرد: شهید نواب صفوی با داشتن روحیه اطاعت از بزرگان دین نه‌تنها در ایران بلکه در دنیای اسلام تأثیرگذار بود.

وی افزود: شاید اولین جرقه‌های مقاومت در فلسطین را شهید نواب صفوی زد. در سفری که نواب صفوی به مصر می‌رود یاسر عرفات را در دانشگاه مصر می‌بیند و از او می‌پرسد اهل کجا هستی؟ عرفات پاسخ می‌دهد اهل فلسطین. نواب صفوی خطاب به عرفات می‌گوید سرزمین تو غصب شده و تو در حال تحصیل در مصر هستی...؟ سخنان نواب صفوی یاسر عرفات را به فکر وامی‌دارد و عرفات جنبش آزادی‌بخش فلسطین را پایه‌گذاری می‌کند و به دنبال آن دیگر حرکت‌های ضد صهیونیستی نیز به راه افتاد.

طیبی اضافه کرد: هرچند بعدها آن افراد در برخی برهه‌ها سازش‌کار شدند اما جرقه مقاومت و ایستادگی در برابر اسرائیل و مبارزه با رژم غاصب صهیونیستی را ایشان زد و بزرگان و شهدای فلسطین با الهام از نواب صفوی این مقاومت را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات شهید نواب صفوی در تاریخ اثرگذار بود و ماندگار شد، گفت: حرکت شهید نواب صفوی در ایران باعث شد جریان حرکت دینی و اسلامی از جریان مخالف اسلام تفکیک شود. هرچند ایشان نتوانست نتایج و ثمرات حرکات خود را ببیند اما در تاریخ ماندگار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: در شروع یک حرکت انقلابی و جبهه مقاومت خود شخصیت‌ها ممکن است از خط فکری منحرف شوند و در سیاست سازش‌کار و مسامحه‌کار شوند اما حرکتی که بر اساس اصول صحیح انقلابی و اسلامی آغاز شود ادامه پیدا می‌کند و رهبران شایسته خود را پیدا می‌کند. همان‌طور که در فلسطین و جاهای دیگر رهبران شایسته خود را پیداکرده است.

کد خبر: 898252

وب گردی

وب گردی