امیر رهبر: درباره انقلاب کاری نکرده ایم/دچار بی نظمی هدایت شده در حوزه فرهنگ  هستیم

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی غدیرشناسی گفت: جشنواره فیلم فجر بهتر است سهمیه ای برای فیلم هایی ارزشی و انقلاب اسلامی اختصاص دهد زیرا درباره انقلاب کاری نکرده ایم و فیلمی نداریم که بگوییم به چه دلیل انقلاب کرده ایم.

امیر رهبر مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی غیر شناسی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره موضوع غدیر در جشنواره فیلم فجر گفت: واقعه غدیر همه هویت تشیع است، اما همواره مورد غفلت و کم توجهی همه قرار گرفته است. دین اسلام، که برنامه درست زندگی کردن است با غدیرخم کامل می شود و نعمت های خداوند با وجود ائمه به اتمام میرسد.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر که باید با موضوع انقلاب شکوهمند اسلامی و دستاوردهای این رویدادهای مهم تاریخ جهان اسلام برگزار شود، عملا به این سمت و سو نرفته است در این رابطه مضمون فیلم ها باید با موضوع هر جشنواره ای نسبیت و تطابق داشته باشد، که اینطور نیست.

رهبر با انتقاد به این موضوع که جشنواره فیلم فجر جا پای جشن خانه سینما گذاشته و فیلم های ارزشی کنار گذاشته شده اظهار کرد: در دولت یازدهم، اقدامات عملی خوبی در حمایت از آثار ارزشی انجام گرفته ولی کافی نیست.

وی در ادامه با اشاره به موضوع غدیر، خاطرنشان کردند: دین، آیین، مذهب و مسلک بدون غدیر ناقص است، زیرا خداوند فرمود: الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ‏ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی‏ وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً .ولیکن در هیچ یک از هنرهای هفت گانه این موضوع غدیر در ایران اسلامی دیده یا کم دیده میشود و این خیلی نشانه خوبی نیست.به عنوان مثال شعر در صدر اسلام به مانند یک رسانه بوده است. به این معنی که سریعترین، ماندگارترین رسانه در آن زمان «شعر» بوده است. در واقع اساس کار مرحوم علامه امینی (ره) در مجموعه 11 جلدی «الغدیر» راجع به همین مسئله است که ایشان دیدگاه شعرای بزرگ عرب را از کلمه «مولا» و قصه غدیر مورد بررسی قرار می دهد لذا حالا که همه نوع امکاناتی وجود دارد ، این همه کوتاهی در آثار هنرمندان و سینماگران در مورد غدیر،غیر قابل توجیه است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی غدیرشناسی درباره پرداختن به موضوع غدیر در سینما گفت: اولا مفاهیم انقلاب اسلامی، شهدای ترور و مبارزان انقلابی همچنین موضوعاتی مانند شهدای مدافع حرم ،شهدای منا که مورد تاکید رهبری است در این میان فراموش نشود.

وی افزود: ما از یک بی نظمی تقریبا هدایت شده در حوزه فرهنگ رنج می بریم و این موضوع که ما گاهی اوقات دو یا چند نهاد مشابه برای انجام یک امر داریم باعث تنبلی و رقابت بیجا می شود. در زمینه غدیر هم ،همین اتفاق افتاده است. ما به عنوان مؤسسه ای که بار اصلی غدیرپژوهی را در کشور داریم و برای کل سال در مورد این موضوع مهم برنامه داریم تا به الان هیچ فیلم ساز مراجعه نکرده تا در این زمینه بحث و گفتگو کنیم.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی غدیرشناسی گفت: همه دنبال نهادهایی هستند که دارای تریبون رسمی هستند.به نظر من باید جشنواره فیلم فجر ،سهمیه بندی موضوعی شود و ما هر سال درصدی را باید به موضوعات اساسی شیعه،انقلاب،دفاع مقدس و بقیه موارد ارزشی داشته باشیم.
ما واقعا درباره انقلاب کاری نکرده ایم، فیلمی نداریم که بگوییم به چه دلیل انقلاب کرده ایم. کم کاری گاهی از سوی سینماگران و گاهی از سوی نهادهای متولی شکل گرفته است. جشنواره فجر انقلاب، باید فرصتی باشد تا جامعه ایرانی، انسانی‌تر، اخلاقی‌تر و معنوی‌تر بیاندیشد.


502

کد خبر: 898255

وب گردی

وب گردی