دانشگاه آزاد اسلامی فرصت و نعمت بزرگی برای مملکت است

دکتر ناصر نصیری معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل در جلسه کمیسیون دانشجویی استانداری اردبیل که در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد، گفت: « خدماتی که دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در حوزه تحصیلات دانشگاهی در کشور از اوایل انقلاب انجام داده، قابل تقدیر است ».

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر نصیری با اشاره به نقش ویژه مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی شکل گیری و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: « دانشگاه آزاد اسلامی در مقطعی راه اندازی شد که مطالبات انبوهی در جامعه برای تحصیلات دانشگاهی وجود داشت و بدلیل پاسخگو نبودن ظرفیت پذیرش در دانشگاه های دولتی، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی از یک بحران اجتماعی در کشور جلوگیری کرد و باعث شد علاقمندان به تحصیلات دانشگاهی از کشور خارج نشوند».

دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی تا اکنون به تبیین سیاست ها و رویکردهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه پژوهش های کاربردی، شرکت های دانش بنیان و هم افزایی علم و ثروت پرداخت.

دبیر هیات امنای استان اردبیل اظهار کرد: « از زمان قاجار که عده ای از صاحب منصبان فرزندان خود را برای تحصیل در دانشگاه های اروپا می فرستادند با این کار دنبال کسب وجاهت و منزلت بودند».

رسولی افزود: « متاسفانه از ابتدای شکل گیری دانشگاه ها در فرهنگ عمومی به دانشگاه به عنوان یک کالای لوکس نگاه شده است و اغلب خانواده ها برای ارتقا منزلت اجتماعی خود با اشتیاق فرزندان خود را به دانشگاه ها می فرستند در حالی که کارکرد اصلی دانشگاه ها، حل مسائل اجتماعی است».

رسولی تاکید کرد: « دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد نوین خود در تلاش است نقش سازنده تری در توسعه منطقه اس و حل مسائل اجتماعی داشته باشد».

کد خبر: 898277

وب گردی

وب گردی