تهران- ایسکانیوز: با وجود تذکر مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، به بانک ها مبنی بر اینکه بابت ارسال پیامک از مشتریان خود پول نگیرند، اما بانک ملت از اردیبهشت امسال بابت این خدمات از مشتریان خود پول می گیرد.


با وجود اینکه مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی، روز گذشته اعلام کرد: بسیاری از بانک‌ها به محض کسر یا افزوده شدن مبلغی به حساب مشتریان ، آن را با پیامک به اطلاع مشتریان می رسانند که اگر برای این خدمت کارمزدی دریافت کنند، غیر قانونی است.». وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با شماره 29954855 برای پیگیری به بانک مرکزی اطلاع دهند، اما بانک ملت برای اطلاع رسانی پیامکی به مشتریان پول دریافت می کند.


بانک ملت، برای اطلاع رسانی از طریق پیامک به مشتریان خود برای هر سال 10 هزار تومان پول می گیرد. علاوه بر این مساله برخی بانک ها هم مدعی هستند که بانک مرکزی به آن ها اجازه داده است که به ازای هر تراکنش بانکی از این دست 25 تومان از مشتریان خود دریافت کنند اما آن ها خود حاضر به استفاده از این امکان نشدند. در تماسی که ایسکانیوز با دو بانک رفاه و ملی داشت، کارکنان این دو بانک اعلام کردند اجازه دریافت پول دارند اما به دلایلی پولی بابت اس ام اس بانک دریافت نمی کنیم اما ممکن است در آینده شرایط تغییر کند.


بعد از اینکه بانک مرکزی، اجازه داد بانک ها برای اعلام مانده حساب از مشتریان خود مبلغی دریافت کنند، بانک ملت برای دادن پیامک از وضعیت پرداخت و برداشت به حساب مشتریان خود نیز سالی 10 هزار تومان از آن ها پول می گیرد.


در همین رابطه خبرنگار ایسکانیوز با چند بانک تماس گرفت تا وضعیت بانک های دیگر را در قبال این مساله متوجه شود.


در جدول پایین وضعیت بانکها برای اس ام اس بانک را می توانید مشاهده کنید:














































نام بانک وضعیت اعلام حاب از طریق اس ام اس
بانک مسکن رایگان
بانک صادرات رایگان
بانک ملی فعلا رایگان
بانک رفاه فعلا رایگان
بانک کشاورزی رایگان
بانک ملت به ازای هر سال ده هزار تومان
بانک تجارت رایگان
بانک سرمایه رایگان
بانک اقتصاد نوین رایگان

 

 
کد خبر: 89838

وب گردی

وب گردی