استان مرکزی مجوز طرح جامع سرطان‌شناسی غرب کشور را دریافت کرده است

رئیس مجمع خیرین سلامت استان مرکزی از کمک ۷۵ میلیارد ریالی مجمع خیران سلامت به ساخت و توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری خبر داد و گفت: استان مرکزی مجوز طرح جامع سرطان‌شناسی غرب کشور را دریافت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدمهدی همتی شامگاه چهارشنبه در بازدید استاندار مرکزی از فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانسازی اراک اظهار داشت: فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری در 4 هزار متر و در 4 طبقه احداث شده و تمامی برنامه‌های محوله به مجمع خیران سلامت انجام و بیمارستان آماده افتتاح است.

وی افزود: مجمع برای ساخت بیمارستان 7.5 میلیارد تومان کمک کرده و یک میلیارد و 200 میلیون تومان از طریق فروش اوراق توسط اداره کل اوقاف استان تامین شد، 60 درصد کمک‌ها از طریق اصناف انجام شده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان مرکزی تصریح کرد: تجهیزات پزشکی بیمارستان باید از طریق وزارت بهداشت تجهیز و تامین شود.

همتی بیان کرد: خیران استان مرکزی برای ساخت فاز سوم اعلام آمادگی کرده‌اند و با پیگیری نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی مجوز طرح جامع سرطان غرب کشور از وزیر بهداشت اخذ شده و لازم است نقشه‌های جامع سرطان غرب کشور از وزارتخانه دریافت و با یکپارچه‌سازی اراضی اطراف بیمارستان فاز سوم آغاز شود.

وی ادامه داد: مشکل کنونی در مسیر بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان لیست تامین نیروی انسانی است و با وجود پیگیری‌ها تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده و ردیف استخدامی اختصاص نیافته اما با توجه به آمادگی بیمارستان و لیست انتظار بیماران در نوبت بستری باید به سرعت کار انجام شود.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان مرکزی عنوان کرد: مجمع خیران در کنار کمک‌های مالی بحث پیشگیری را هم دنبال می‌کند و همچنین تقاضا داریم که استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مجموعه استانداری به منظور تبلیغات، ارائه دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در راستای پیشگیری از سرطان انجام شود.

901

کد خبر: 898386

وب گردی

وب گردی