آیت‌الله نوری‌همدانی: غرب دچار خودبزرگ‌بینی و خوی سلطه‌گری است‌

مرجع تقلید شیعیان گفت: غرب دچار خودبزرگ‌بینی و خوی سلطه‌گری است، غرب همیشه مقابل اسلام بوده است و تا زمان ظهور، این شیطنت‌ها و مقابله اسلام و غرب وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار معاون فرهنگی قوه قضائیه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: موضوع فرهنگی مهمترین بعد زندگی اسلامی است، بعد سیاسی و اقتصادی و دیگر ابعاد، بعد از فرهنگ قرار می‌گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نعمت‌های خداوند فراوان بوده اما منت گذاشتن خداوند بر انسان، فقط در چند جای این کتاب آسمانی به‌کار برده شده است، افزود: خداوند منت بر مؤمنین گذاشت که در میان آن‌ها پیامبری برانگیخت، نخستین کار آن پیامبر، تلاوت آیات قرآن مجید بود.

وی ادامه داد: نخستین گام دعوت مردم به رسالت، تلاوت آیات الهی بود، در گام دوم رذائل پست را از مردم دور می‌کردند، تعلیم مفاهیم قرآن به مردم از دیگر اقدامات رسول خدا(ص) برای هدایت مردم بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه رفتار ملت براساس اصول فرهنگ و اعتقادی انجام می‌گیرد، گفت: نکته دیگر که در برخی روایات و منابع آمده این است که اگر علم و ایمان در ثریا هم باشد، مردمی از فارس برمی‌خیزند و آن را به دست می‌آورند.

وی در پایان تصریح کرد: ایران از ابتدا مورد توجه بوده است و در برخی روایات و مقاطع تاریخی هم از ایران به عنوان کشوری مهم نام‌برده شده است، اما غرب دچار خودبزرگ‌بینی و خوی سلطه‌گری است، غرب همیشه مقابل اسلام بوده است و تا زمان ظهور، این شیطنت‌ها و مقابله اسلام و غرب وجود دارد.

901

کد خبر: 898389

وب گردی

وب گردی