استاندار گیلان: آموزش مهارت های اجتماعی و شغلی به دانش آموزان ضروری است

استاندار گیلان بااشاره به ضرورت آموزش مهارت های اجتماعی، آداب وفرهنگ به دانش آموزان ،گفت: باید درحوزه آموزش وپرورش به تقویت فعالیت های ورزشی ،هنری و همچنین مهارت های شغلی پرداخته شود.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی سالاری در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که ظهر پنج شنبه در سالن همایش های دهکده ساحلی در بندرانزلی برگزار شد ضمن اشاره به سابقه ۹ ساله خود در آموزش و پرورش به عنوان یک معلم آن را مایه افتخار برای خود دانست و اظهار کرد: در هر پست و سمتی که باشم مهم ترین رسالت خود را توجه به آموزش و پرورش و تلاش برای رفع مشکلات این حوزه می دانم.

وی با بیان اینکه کشورهایی موفق عمل می کنند که دارای منابع انسانی کارآمد و متخصص باشند، افزود: به همین منظور باید به حوزه آموزش و پرورش که نقش مهمی در تربیت نیروهای انسانی کارآمد و متخصص دارد توجه بیشتری صورت گیرد.

توجه به آموزش و پرورش دغدغه همه دستگاه ها

استاندار گیلان داشتن مدنیت برگرفته از آموزش و پرورش را علت تفاوت مردم ایران با سایر کشورها برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت دانش آموزان، وجود دغدغه در این زمینه از سوی والدین و جامعه فرهنگی سبب می شود که به این نتیجه برسیم که هرگونه فعالیت در حوزه آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همگان است.

وی با تأکید برضرورت فرهنگ سازی در حوزه های مختلف در سطح جامعه، تصریح کرد: اینکه تعلیم و تربیت را تنها وظیفه آموزش و پرورش بدانیم درست نبوده بلکه همه باید مشارکت کنند.

سالاری در ادامه با اشاره به اینکه توجه به آموزش و پرورش باید دغدغه همه مسئولان باشد، یادآورشد: برنامه ریزی درست و توجه به این حوزه سبب داشتن آینده ای روشن برای جامعه می شود.

وی توجه به مهارت های اجتماعی، آداب و فرهنگ آموختن فرزندان را از مهم ترین وظایف همه دستگاه در کنار سایر اقدامات دانست و ادامه داد: سرکشی به مدارس و تشویق دانش آموزان اثرات بسیاری داشته و همگی باید به کمک آموزش و پرورش بشتابیم.

استانداری گیلان همچنین با بیان اینکه در برخی حوزه ها بیش از اندازه مدیریت ها به مدیریت بخشنامه ای تبدیل شده است، اظهار کرد: باید در حوزه آموزش و پرورش به تقویت
فعالیت های ورزشی، رقابت های هنری و مهارت های شغلی به دانش آموزان توجه شود.

جایگاه اولی برای گیلان در حوزه مدارس غیرانتفاعی

وی با اشاره به لزوم همکاری و مشارکت دهیاران و شهرداران در این حوزه، افزود : مسئولان باید بیش از گذشته در مدارس حضور یافته و از طرق مختلف شرایط تشویق و ترغیب دانش آموزان را فراهم کنند.

سالاری در ادامه با بیان اینکه گیلان از نظر مدارس غیر انتفاعی جزء اولین ها بوده ولی از نظر درآمد دراین جایگاه قرار ندارد، گفت: مردم گیلان بیش از سایر استان ها در امور مالی به فرزندان خود توجه و برای آنها هزینه می کنند.

وی با اشاره به اینکه تازمانی که مقررات اجازه دهد حمایت لازم از این حوزه انجام می شود، تصریح کرد :درباره اراضی با کاربری آموزشی نیازهای آموزشی بلند مدت در استان بر اساس سرانه ها و فضا مشخص می شود و زمین های قابل کاربری آموزشی استفاده می شود.

استاندار گیلان با تأکید براینکه فضاهای مازاد فعلی را راحت از دست نمی دهیم، یادآورشد: در استان گیلان ۵۰۰ مدرسه و ساختمان بلااستفاده وجود دارد از آن برای حوزه های دیگر استفاده می کنیم.

901

کد خبر: 898432

وب گردی

وب گردی