ضعف ارائه طرح غربالگری در مناطق ضعیف

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر گفت: به مناسبت دهه فجر، طرح غربالگری اختلالات حرکتی و بیماری‌های پوستی در مدارس مناطق محروم اجرا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ،حسن صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: خدمات غربالگری از سوی جمعیت هلال احمر، در حوزه سلامت به طور اختصاصی در 2 حوزه مشکلات پوستی و اختلالات حرکتی در ناحیه پا، به دانش آموزان مدارس حاشیه ای و کم برخوردار ارائه می‌شود.

وی افزود: خدمات غربالگری فوق به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، در 126 مرکز توانبخشی سایر استان‌های کشور و در 2 مدرسه انتخابی در مناطق حاشیه‌ای به دانش آموزان عرضه می‌شود و ارائه خدمات به صورت کاملا رایگان است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اصلاح اختلال حرکتی به سن خاصی وابسته است و تیم‌های درمانی هلال احمر با حضور در مدارس منتخب مناطق کم برخوردار، دانش آموزان را از نظر اختلالات حرکتی مورد معاینه و بیماری یابی قرار می‌دهند.

صفاریه تصریح کرد: دانش آموزانی که با تشخیص تیم‌های درمانی به اختلالات حرکتی مبتلا هستند به مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر معرفی می‌شوند و پس از آن با دفترچه بیمه و همچنین حمایت مراکز توانبخشی، تحت درمان قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در حال حاضر در اکثر استان‌ها مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر به ارائه خدمات مربوط به حوزه سلامت مشغول هستند و برای اجرای طرح غربالگری در خصوص اختلالات حرکتی به اندازه ای نیرو به شهرها اعزام می شود که دانش آموزان را مورد سنجش قرار دهند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: طرح غربالگری به دلیل ضعف ارائه و به تبع آن، دریافت خدمات درمانی و سلامت در برخی از مناطق کشور که جزء مناطق کم برخوردار و ضعیف به شمار می‌آیند، در این مناطق اجرا می‌شود و تا زمانی ادامه دارد که معاینه تمام دانش آموزان مدارس منتخب انجام شود.باشگاه خبرنگاران

۷۰۵

کد خبر: 898459

وب گردی

وب گردی