کریمی: حق پرسپولیس باخت نبود اما گل دقیقه 95 هم دور از انصاف بود/ زیرزمین جای مصاحبه نیست

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز گفت: حق پرسپولیس باخت نبود اما گل دقیقه 95 هم دور از انصاف بود و نباید به ثمر می‌رسید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فیروز کریمی پس از تساوی یک بر یک تیم فوتبال گسترش فولاد مقابل پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: بازی بسیار سنگینی بود. انصافا به لحاظ فوتبالی و طرح و تاکتیکی فوتبال یک بازی تاکتیکی بود. یک تیم در حال حمله تمام عیار و یک تیم هم به دنبال دفاع بود. به دلیل وضعیت خاصی که داشتیم مجبور به عقب نشینی کردیم اما در قالب عقب نشینی تاکتیک خودمان را ارایه کردیم. به جز ضربات دفاع ما فقط یک شوت دقیقه ۹۵ گل شد. بازی خوبی بود و ما نیامدیم دفاع محض کنیم بازی خوبی در نیمه اول انجام دادیم اگر شرایط متعارف بود پرسپولیس تا ۲ هفته دیگر هم نمی‌توانست به ما گل بزند این غرور نیست بلکه روی ساختار دفاعی مان کار کرده بودیم.

وی افزود: امروز دروازه‌بان ما یک شیرجه و دایو هم نرفت ولی می‌خواهم یک چیزی بگویم برخی خطاها فقط در فوتبال ایران خطا است، اینکه سر نوک پایت داخل بوده یا خارج یا خطای اوت بگیرند این خطاها فقط در فوتبال ایران است. اینکه اگر روی 4، 5 اوت 30 ثانیه وقت تلف شود داور نباید کارت زرد بدهد. نهایتش این است که چند دقیقه وقت تلف شده بیشتری محاسبه می‌کند. به جای 4 دقیقه 5 دقیقه وقت می‌گیرد. شما خبرنگاران تلفن من را دارید از امروز تا 5 سال دیگر اگر یک خطای اوت در فوتبال اروپا دیدید یا به خاطر اوت دستی به بازیکنی کارت دادند یا به خاطر جلو و عقب بودن کارتی به کسی داده شد به من بگویید تا جایزه بگیرید.

کریمی تصریح کرد: حق پرسپولیس باخت نبود اما اخراج بازیکن ما و گلی که در آن دقیقه خوردیم هم حق تیم ما نبود، پرسپولیس تیم خوبی است مجبور بودیم مقابل پرسپولیس تغییر تاکتیک بدهیم و تحت تأثیر شخصیت پرسپولیس تغییر تاکتیک دادیم این مشکل به خودمان برمی‌گردد زیرا باید بتوانیم بر اساس توانایی‌های خودمان تغییر تاکتیک بدهیم نه به خاطر توانایی حریف مجبور به تغییر تاکتیک شویم. انصافاً اگر یکی از آن ضربات سر بازیکنان پرسپولیس گل می‌شد شرایط فرق می‌کرد اما گلی که در دقیقه پایانی خوردیم دور از انصاف بود.

سرمربی گسترش فولاد در مورد درگیری‌اش با یک فیلمبردار در کنار زمین، گفت: یک نفر آمد که معلوم نبود چگونه وارد چمن شده است و به چه دلیلی به چمن آمده ما این قضیه را تا آخر پیگیری می‌کنیم. من به بهمنی رئیس روابط عمومی سازمان لیگ هم گفتم که این مسأله را پیگیری کند. این فیلمبردار عمداً مثل سوسمار آمد و سه بار به ما ضربه زد. این ضعف سازمان لیگ است که چنین فردی راحت به داخل چمن می‌آید، ما تحت فشار بازی، داور و جو ورزشگاه بودیم. بعد یک نفر این گونه هم به ما ضربه می‌زند، من از سازمان لیگ می‌خواهم که به این مسأله رسیدگی کند.

وی افزود: سه دهه بود که از تماشاگران پرسپولیس فحاشی ندیده بودم اما امروز فحاشی شنیدم، سازمان لیگ به این فحاشی‌ها رسیدگی کند. این مسائل را به ناظر و داور مسابقه هم گفتم. در این زمان و تحت این همه فشار هم می‌آیند و این گونه به ما ضربه می‌زنند، ما باید برویم دستی به سر و رویمان بزنیم و نفسی چاق کنیم و بعد بیاییم یک مصاحبه خوب انجام بدهیم و بگوییم و بخندیم. حریم رختکن ما حریف مطبوعات و رسانه‌ها نیست، سازمان لیگ تا به حال خوب کار کرده اما این بازی چنین شرایطی داشت، وظیفه من است که در خدمت شما خبرنگاران باشم و هر جا که سازمان لیگ گفت به روی چشم می‌آیم و مصاحبه می‌کنم اما یکی به من گفت بیا برویم کنار استیچ مصاحبه کن، دیدم استیچ در زیرزمین است، گفتم من عمراً به زیرزمین بیایم. به روابط عمومی هم گفتم از کنار من تکان نخورد.

سرمربی گسترش فولاد با اشاره به شرایط مصاحبه و حضور آن فیلمبردار در زمین چمن دوباره گفت: جای مصاحبه در زیرزمین نیست، یکی می‌خواهد من را به زیرزمین ببرد و مصاحبه کند، یکی می‌گوید شب به خانه ما بیا، ضمن اینکه یک نفر هم به چمن آمده او از قصد به ما ضربه زد و کارش تعمدی بود. من بعد از 30 سال کار پلیسی دیگر این چیزها را می‌دانم او پیش قاضی بود. تلافی‌ امتیازی که از پرسپولیس گرفتیم را می‌خواست در بیاورد و با دست به ما ضربه زد. این کارها درست نیست. صد دقیقه تحت استرس و فشار بودیم البته به لطف خدا مقابل پرسپولیس خیلی خوب بازی کردیم. آنقدر هم تحت فشار پرسپولیس بودیم که حتی جرأت آب خوردن نداشتیم. از ترس پرسپولیس نمی‌توانستم خم بشوم و آب بردارم مدام باید تیم را هدایت می‌کردم. صد دقیقه جلوی پرسپولیس بازی کردیم و فحش هم خوردیم. فحش خواهر و مادر به ما دادند، من امروز پیراهن عزای خواهرم را از تنم در آوردم. این کار درست نیست. حتی برای خارجی‌ها هم درست نیست. نباید فحاشی شود.

کریمی در مورد اینکه اگر تیمی مقابل گسترش فنی‌تر باشد باز هم دفاعی بازی می‌کند، گفت: فنی‌تر یعنی چه، یعنی تاکتیک بهتری داشته باشد یا روپایی بهتری بزند؟! از دقیقه 40 تا 47 ما پیام‌ها و هشدارهایی از بازی گرفتیم، بهتر است که من روش کار پرسپولیس را توضیح ندهم زیرا به ضرر پرسپولیس است، شما هم پرسپولیسی هستید و ایرادی ندارد که پرسپولیسی باشید اما ما مقابل پرسپولیس زحمت کشیدیم و تا دقیقه 94 هم گل نخوردیم. به دروازه‌بان هم ایراد گرفتم زیرا می‌توانست توپ را بگیرد اما آن توپ از بغل دستش وارد دروازه شد. چند موقعیت خطرناک که روی دروازه ما پیش آمد یک آلارم هشدار برای ما بود. البته پرسپولیس به جهت موافق ما و به خواسته ما در بازی عمل کرد غلو نمی‌کنم ما 5 بازیکن سرزن با قد یک متر و 90 سانتی‌متر در زمین داشتیم. تعویض‌های ما هم از روی اجبار بود. ما اگر تحت تأثیر حریف نباشیم به گونه‌ای دیگر بازی می‌کنیم هر سه تعویض ما امروز اجباری بود، سیدی که تعویض شد یک مهره خوب برای ما بود که یک ضربه با کف پا به سفید رانش زدند و نتوانست بازی کند اگر او بود حرف و حدیث زیادی داشتیم، او یکی از بازوهای ضدحمله ما بود، امروز خالقی‌فر را هم در اختیار نداشتیم. تعویض‌های ما روی آلارم‌هایی بود که در جریان بازی و از دقیقه 45 تا 47 دریافت کردیم.

سرمربی گسترش فولاد افزود: نمی‌دانم بازی‌های قبلی ما را دیده‌اید یا نه، ما دفاعی بازی نمی‌کنیم، ما در یک نیمه سه گل به سایپا زدیم در یک جو سالم و پرفشارتر از امروز. رویه ما دفاعی نیست اما وقتی در گوشه‌ای رینگ گیر افتاده‌ایم نمی‌توانم گاردمان را باز کنم زیرا به شدت ضربه می‌خوریم. اگر گل دقیقه آخر بازی نبود توفیق ما هم مشخص می‌شد. ما تحت فشار حریف عقب‌ نشستیم. برانکو عزیز و پیشکسوت ما است اما وقتی تیمی مقابل شما دفاعی بازی می‌کند باید سعی کنیم که این دفاع را بشکنیم. اجباراً تیم‌ها مقابل پرسپولیس با گارد بسته می‌آیند این رویه ما نیست. این را هم بگویم گسترش فولاد هم جوان‌گرایی کرده، هم فوتبال تماشاگرپسند ارائه می‌کند و هم به دنبال نتیجه لازم است. سپیدرود رشت خیلی قشنگ بازی می‌کند اما جایگاهش را در جدول ببینید به فوتبال زیبا امتیاز نمی‌دهند. ما هم دفاعی بازی کردیم. 4 دفعه برانکارد داخل زمین آمد که سه بارش باعث تعویض بازیکن ما شد، یک بار هم دروازه‌بان ما بدجوری زمین خورد. ما به دنبال وقت‌کشی نبودیم، خوب دفاع کردیم.

604

کد خبر: 898490

وب گردی

وب گردی