وضعیت سدهای کشور در شرایط بحرانی است

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس آمار میزان بارندگی در تهران ۳۵ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد منفی است. همین مساله وخیم بودن شرایط سدهای تهران را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بختیاری، با بیان اینکه برفی که در تهران آمد بسیار ناچیز بود و نمی‌تواند تاثیر چندانی بر میزان منابع داشته باشد گفت: حجم مخازن سدهای استان تهران نسبت به سال گذشته ۱۶ میلیون مترمکعب منفی است.

به گفته او سال گذشته میزان ارتفاع ذخیره برف در تهران ۱.۵ متر بود که متاسفانه امسال تقریبا ذخیره برفی صفر است و با توجه به اینکه سدهای تهران رژیم برفی دارند و عمدتا تا تیرماه از ذخیره برفی استفاده می‌کنیم این موضوع نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

بختیاری با بیان اینکه وضعیت بارندگی‌ها امسال در استان تهران مطلوب نیست تاکید کرد: برای رسیدگی به این بحران جلسات متعددی را با شرکت آب و فاضلاب برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم بدون هیچ مشکلی تابستان سال آینده را پشت سر بگذاریم.

او با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف اظهار کرد: لازم است که در این شرایط مشترکان ۱۰ تا ۱۵ درصد مدیریت مصرف داشته باشند چرا که تنها از این طریق می‌توان تابستان را بدون مشکل در تامین منابع آبی پشت سر گذاشت.

بختیاری اظهار کرد: به جد خواهش ما از مشترکان این است که به مساله مدیریت مصرف توجه ویژه داشته باشند. گرچه نگرانی‌هایی برای تامین آب در فصل تابستان وجود دارد اما امیدواریم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکل خاصی ایجاد نشود.

او تصریح کرد: از هم‌اکنون به فکر جیره‌بندی منابع آبی نیستیم اما لازم است که مشترکان نکات لازم در مصرف آب را پیشه کار خود کنند و با نگاه جدی‌تری به این مساله توجه داشته باشند.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 898566

وب گردی

وب گردی