موسوی لارگانی : فقر با شعارو سخنرانی ریشه کن نمی شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : ریشه کنی فقر با شعار و سخنرانی حل نمی شود و بایستی راهکارهای عملی مانند بحث اشتغال را پیگیری کنیم؛ ایجاد اشتغال می تواند فقر را کاهش دهد.

سیدناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درمورد تاثیر بودجه بر ریشه کنی فقرمطلق گفت: به نظر من زمانی که قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا می کند ما شاهد اختلاف طبقانی بین اقشار کم درآمد و پردرآمد جامعه خواهیم بود و این افزایش قیمت ها برای افراد ثروتمندجامعه در مقایسه با افراد نیازمند، مشکلی ایجاد نمی کند و تنها اقشار پایین جامعه هستند که از این اقدام آسیب می بینند و مشکلاتی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بنابراین افزایش قیمت حامل های انرژی با ایجاد اختلافات طبقاتی بین اقشار ثروتمند و فقیر نه تنها باعث کاهش فقر نمی شود بلکه آن را بیش از پیش تشدید می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه درخصوص یارانه ها بیان کرد: بحث دیگر در بودجه، هدفمندی یارانه ها است؛ قانون اجازه حذف یارانه ها را برای افراد ثروتمند با درآمد بالای ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را داده بود و طبق قانون باید حذف شوند اما به نظر من یارانه ها به درستی درک نشده است چرا که بحث پیشنهادی دولت این است که یارانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون نفر از افراد جامعه قطع شود.

وی در ادامه افزود: ما درخواست های متعددی در زمینه حذف یارانه ها از مردم دریافت کرده ایم که یارانه بسیاری از افراد کم درآمد قطع شده است؛ لذا به نظر من با طرح بودجه ای که دولت پیشنهاد داده است ما شاهد افزایش فقر خواهیم بود.

موسوی لارگانی درباره راهکارها در زمینه کاهش فقر مطلق اظهار کرد: ریشه کنی فقر با شعار و سخنرانی حل نمی شود و بایستی راهکارهای عملی مانند بحث اشتغال را پیگیری کنیم؛ ایجاد اشتغال می تواند فقر را کاهش دهد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر بحث اشتغال در جامعه بهبود پیدا کند به همراه آن رکود و تورم نیز از بین می رود اما با وضعیتی که در جامعه حاکم است اینکه ما شاهد افزایش بی رویه قاچاق کالا هستیم؛ نمی توانیم فقر را از بین ببریم چرا که ثروتمندان، ثروتمندتر و فقیران، فقیرتر می شوند.

۳۰۴

کد خبر: 898592

وب گردی

وب گردی