برگزاری بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت مرحوم کاظم حسن‌زاده

آیین بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت مرحوم کاظم حسن‌زاده باحضور علاقه‌مندان و شاگردان آن مرحوم در دارالقرآن حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم سومین سالگرد درگذشت مرحوم کاظم حسن زاده از اساتید قرآن کشور امشب در دارالقرآن حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مرحوم حسن‌زاده ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۳ در سن ۵۹ سالگی به دلیل سکته قلبی بدرود حیات گفت.

این استاد فقید سال ۱۳۴۴ در مشهد مقدس چشم به جهان گشود، وی پیش از دهه 50 با وجود خفقانی که در زمان رژیم طاغوت حاکم بود اقدام به برگزاری جلسات قرآن کرد. حسن‌زاده نیم‌قرن از زندگی خود را با قرآن گذراند و برای تربیت شاگردان قرآنی تلاش بسیاری کرد به طوری که قاریانی همچون حمید هروی، مهدی صیاف‌زاده، جواد کاشفی، سعید بیژنی و هزاران قاری توانمند دیگر حاصل تلاش‌های این استاد قرآن کریم بود.

حسن‌زاده از معدود اساتیدی بود که تمامی روزهای هفته جلسه قرآن داشت. وی اوایل سال 1390 به دلیل نارسایی قلبی چندین بار به بیمارستان رفت اما پس از بهبودی نسبی مجدد به برگزاری جلسات قرآن پرداخت.

وی در هفتمین دوره تکریم چهره های قرآنی سال 1391 به عنوان چهره قرآنی توسط سازمان دارالقرآن معرفی و تجلیل شد.

این استاد مرحوم برای تبلیغ دین اسلام به کشورهای زیادی همچون ایتالیا، امارات، پاکستان، افغانستان، سعودی، لبنان، پاکستان، غنا، مالزی، تایلند و بنگلادش سفر کرد. وی در یکی از سفرهای تبلیغی به کشور غنا شاهد گرایش یک جوان 21 ساله به اسلام بود و از همان زمان سعی کرد با صلابت بیشتری به تلاوت آیات الهی بپردازد.

500

کد خبر: 898619

وب گردی

وب گردی