ممانعت عربستان سعودی از درمان بیماران یمنی

اداره حمل و نقل هوایی یمن اعلام کرد که اقدام ائتلاف عربستان سعودی در بستن فرودگاه صنعاء منجر به فوت 10 بیمار یمنی شده که قرار بود برای مداوا به مکان دیگر منتقل شوند.


به گزارش ایسکانیوز، اداره حمل و نقل هواپیمایی یمن اعلام کرد که به علت بسته شدن فرودگاه صنعاء، پایتخت این کشور بیمارانی که نیاز به معالجه داشتندن فوت کردند.

این اداره اعلام کرد که در پی ممانعت ائتلاف عربستان از فعالیت فرودگاه صنعاء، 10 تن از بیماران که به معالجه فوری نیاز داشتند، فوت کرده‌اند.

قرار بود این بیماران به فرودگاه‌های «عدن» و «سئیون» جهت مداوا منتقل شوند، که ائتلاف عربستان اجازه بلند شدن هواپیمای حامل آن‌ها را نداده است.

به رغم اینکه ماه گذشته «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل شرایط انسانی در یمن را به دلیل تداوم محاصره این کشور بحرانی خوانده بود و خواستار پایان دادن به آن شده بود، عربستان سعودی همچنان اجازه ورود مواد غذایی و کالاهای اساسی به فرودگاه صنعاء و بندر الحُدیده را نداده است.

عربستان سعودی از ابتدای سال 94 با هدف سرکوب انقلاب مردمی یمن ولی در اصل به بهانه بازگرداندن آنچه ریاض آن را «دولت قانونی» می‌خواند، علیه یمن اعلان جنگ کرد.

حمله به زیر ساخت‌ها و مناطق مسکونی و محاصره یمن از دریا، خشکی و آسمان منجر به وقوع قحطی و شیوع بیماری‌های واگیری مانند وبا در صنعاء شده و هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر: 898678

وب گردی

وب گردی